Ga naar inhoud

Register opruimen


Fredman

Aanbevolen berichten

Ik had onlangs een spel van de computer afgegooid, maar merk nu dat er in het register (regedit) nog sporen van te vinden zijn. Ik gebruik CCleaner en dat kan je ook gebruiken om het register op te schonen, maar dat lukt blijkbaar niet altijd. Is er een gemakkelijke manier om al die onnodige register(sleutels?) te verwijderen?

Nu heb ik het met de hand gedaan voor dat spel, maar er zijn al zoveel programma's geïnstalleerd en er terug afgegooid dat ik me afvraag hoeveel onnodige dingen nog in dat register zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien dat je dan nog niet tevreden bent probeer dan deze eens.

Ben ik net aan het proberen :-) bedankt voor de hints en tips. Dat van dat backupbestand vermoedde ik al, dat kon het probleem niet zijn.

---------- Post toegevoegd om 13:03 ---------- Vorige post was om 12:59 ----------

De Eusing Free Registry Cleaner vind alleszins meer als CCleaner. Die had ik gisteren nog gebruikt maar toch vind Eusing Free Registry Cleaner nog een hoop "foute" registersleutels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[/color]De Eusing Free Registry Cleaner vind alleszins meer als CCleaner. Die had ik gisteren nog gebruikt maar toch vind Eusing Free Registry Cleaner nog een hoop "foute" registersleutels.

Probeer toch maar altijd een back-upbestand te maken voor het geval dat........................;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eusing draait hier op de laptop van mijn vriendin, tot haar volle tevredenheid...gewoonlijk vindt Eusing zo ergens rond de 30 'problemen'...de eerste keer vindt ie er uiteraard het meeste...

Er zijn er ook die elke keer terug komen...

post-20447-1417704318,3103_thumb.jpg

Zelf gebruik ik Wise Registry Cleaner : ( Wise Registry Cleaner Free | Gratis Software Site ).

Die heeft de mogelijkheid aan boord om een register back-up (zie bericht 7 van Clarkie) te maken, zodat je steeds safe zit.

Wise geeft ook aan welke sleutels veilig te verwijderen zijn en welke risico's inhouden.

Bij het installeren van Wise dien je wel de Ask-toolbar uit te vinken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPGELET MET REGISTER CLEANERS AUB!!!!!!

_____________________________________

Registeropruimers kunnen er inderdaad voor zorgen dat uw pc zeer snel werkt. Joepie, een snelle computer! MAAR.............

2 weken later.... Oeps, dat programma start niet meer op? En Windows start vlug op maar ik hoor dat de harde schijf steeds bezig is met iets. Waar zou dat aan liggen? Inderdaad! Windows vind bepaalde sleutels niet meer terug, en daar gaat je stabiele Windows!

Ik weet wel dat je dat een backup kunt terugzetten in het registeropkuis-programma zelf, maar als je reeds verschillende programma's geinstalleerd hebt nadien, wordt het helemaal een soep.

Ik heb liever een goede, gewone Windows, dan een supersnelle, instabiele Windows!

  • De meest veilige registeropkuiser is CCleaner.

  • Veel registeropkuisers smijten meer sleutels weg dan mag. Het is niet omdat CCleaner 'maar' 30 foute sleutels vind en een ander 100, dat die 100 echt weg mochten!

Ik raad je aan om niet met verschillende registeropruimers te experimenteren, ze doen meer kwaad dan goed

Ik zou ook eerst een herstelpunt aanmaken vooraleer je je register laat 'opkuisen' !!!!!

Ik heb meer dan 15 jaar ervaring in het tunen van Windows, dus ik weet waarover ik spreek. ;-)

-----

U zegt dat u zelf handmatig de sleutels hebt verwijderd van een game. Dat is een zeer tijdrovende en uiterst gevaarlijke klus. U kunt dit best overlaten aan een programma zoals Revo Uinstaller.

Met Revo Uninstaller kan je programma's verwijderen (net zoals in Windows), en er wordt ook gezocht naar overblijvende sleutels van dat programma (wat Windows bv niet steeds doet)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.