Ga naar inhoud

nvidia GEFORCE 8400GS, lukt niet om drivers te installeren.


K77

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het logje van speccy geeft je videokaart niet aan.

Kan je het model en modelnummer van je PC doorgeven of je msn- nummer dat vindt je op een identificatieplaatje.

Kan je ook eens een screen maken van je apparaatbeheer en die afbeelding posten in een volgend bericht.

Dat doe je zo:

Ga naar uitvoeren.

Typ daar devmgmt.msc

Nu krijg je het venster apparaatbeheer te zien.

Druk op de toets print-screen.

Open nu het programma paint, te vinden bij bureau- accessoires.

Klik daar op plakken.

Sla je afbeelding op en post in een volgend bericht.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je ook eens een screen maken van je apparaatbeheer en die afbeelding posten in een volgend bericht.

Dag Clarkie en K77, check eens bericht 15 en 16...:top:

Speccy geeft inderdaad geen detectie...:hmmmm:

Indien hardware niet gedetecteerd wordt, kan je geen driver geïnstalleerd krijgen.

Lijkt me richting hardware / connectie te gaan...

Heb je de pc recent open gehad, stofvrij gemaakt of zo ?...

Voor het msn-nummer waar Clarkie om vraagt, zie afbeelding.

post-20447-1417704337,9592_thumb.png

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie en K77, check eens bericht 15 en 16...

@Asus,

Heb opnieuw een screen gevraagd om te zien of er na zijn downloads iets veranderd was in apparaatbeheer.

@K77,

Doe zeker eens wat Asus voor stelt.

En dan mag je ook via deze link eens je driver voor je moederbord downloaden en installeren.

Kies er voor live update online. (werkt prima)

Kijk dan eens terug in apparaatbeheer of je verandering ziet.

Die msn-nummer die kan ook nog van pas komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@clarkie

Hierbij nogmaals een screen van mijn apparaatbeheer, helaas blijft na download nvidia, hetzelfde....post-25363-1417704340,6997_thumb.jpg

MSN nummer van mijn PC: 10010630

Is dat zonder risico het downloaden van een driver voor het moederboard via de link die je geeft? Sorry dat ik het vraag, maar ik vind dat allemaal nogal spannend.

@ASUS

Ik heb inderdaad recentelijk de computer open gemaakt en stof vrij gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zal ik eens doen, maar ben bang dat het probleem niet daar ligt, ik had immers al een probleem voordat ik de kast open maakte....

Ik had zelf de site van medion ook al gecheckt (zie berichten #11+12) en gezien dat er alleen drivers voor grafische kaart voor vista zijn. Zoals ik eerder al schreef kocht ik deze computer met vista en heb ik er vervolgens xp op laten zetten. Mijn geluidskaart werkte toen ook al niet en daar heb ik een nieuwe voor aangeschaft en geïnstalleerd, dus het is vreemd dat die apparaatbeheer ook niet wordt gedetecteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zonder risico het downloaden van een driver voor het moederboard via de link die je geeft?

Downloads van de site van de hardwarefabrikant zelf zijn altijd safe.

Volg ook Clarkie's advies ivm met controleren van je connecties in je pc, dan zijn we daar ook weer zeker van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn geluidskaart werkte toen ook al niet en daar heb ik een nieuwe voor aangeschaft en geïnstalleerd, dus het is vreemd dat die apparaatbeheer ook niet wordt gedetecteerd.

Dit is volgens mij wel volledig nieuwe informatie.

Ik heb je de link van medion gegeven omdat het een PC van medion is.

Nu blijkt dat je zelf een andere geluidskaart en of videokaart geplaatst hebt.

Kan je eens opnieuw doorgeven wat er veranderd is in je PC.

Welke hardware is er dus veranderd en welke steekt nu in je PC.

Je had dus problemen met beeld en of geluid en na het plaatsen van nieuwe hardware nog altijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@K77,

Doe zeker eens wat Asus voor stelt.

En dan mag je ook via deze link eens je driver voor je moederbord downloaden en installeren.

Kies er voor live update online. (werkt prima)

Kijk dan eens terug in apparaatbeheer of je verandering ziet.

Die msn-nummer die kan ook nog van pas komen.

Heb via msi de live update gedraaid. Kon via die weg nieuwe driver downloaden voor mijn grafische klaart en installeren. Echter tijdens installatie=proces kreeg ik een pop-up dat windows adviseerde niet verder te gaan met installatie, omdat de driver software niet door microsoft zou zijn getest.... heb de installatie voor de zekerheid afgebroken. Het zou tot instabi;iteit van mijn systeem kunnen leiden.

---------- Post toegevoegd om 19:43 ---------- Vorige post was om 19:36 ----------

Dit is volgens mij wel volledig nieuwe informatie.

Ik heb je de link van medion gegeven omdat het een PC van medion is.

Nu blijkt dat je zelf een andere geluidskaart en of videokaart geplaatst hebt.

Kan je eens opnieuw doorgeven wat er veranderd is in je PC.

Welke hardware is er dus veranderd en welke steekt nu in je PC.

Je had dus problemen met beeld en of geluid en na het plaatsen van nieuwe hardware nog altijd?

In het kort zit het als volgt:

- in 2007 kocht ik de medion pc met besturingssysteem windows vista

- ik liet er vervolgens direct windows xp opzetten

- ik merkte na enige maanden dat mijn geluidskaart niet werkte en liet degene die er xp op had gezet naar kijken, hij kwam daar niet uit en adviseerde mij een nieuwe geluidskaart aan te schaffen, was makkelijker volgens hem

- zo gezegd zo gedaan, het werkte vervolgens ok

- in 2010 schafte ik een nieuw beeldscherm aan en kreeg ik steeds meldingen dat de computer nieuwe hardware had gedetecteerd en daar drivers bij moesten worden geinstalleerd, ik kon dan via de wizard van windows op zoek naar drivers voor de hardware, dat lukte in beginsel niet, maar op een gegeven moment wel. alles okay.

- tot kort geleden mijn computer niet meer wilde opstarten en de rest heb ik eerder al beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.