Ga naar inhoud

Slaapstand werkt opeens niet meer


Nederbelg

Aanbevolen berichten

Nederbelg,

Ik heb met belangstelling je vruchteloze pogingen gevolgd om de slaapstand terug werkende te krijgen. Dat is toch je probleem toch? Niet dat je systeem onverwacht uit slaapstand ontwaakt?

Een expert ben ik allerminst (verre van het niveau van de mensen op dit forum), maar voor zover ik me herinner heb ik ooit de slaapstand terug werkende gekregen met het volgende te doen in Opdrachtprompt, als admin.: [1] 'POWERCFG ⁄? <ENTER>' om te zien wat de mogelijkheden zijn en [2] 'POWERCFG ⁄HIBERNATE ON <ENTER>' om de Slaapstand terug in te schakelen. Eén keer is me dat gelukt. Een andere keer, toen mijn slaapstand het terug liet afweten heb ik een Back-up moeten terug halen die ik gelukkig regelmatig deed, en nog doe, met »Paragon«. Systeemherstel heeft me nog niet zo dikwijls geholpen.

Je weet maar nooit – voor zover je het al niet geprobeerd hebt.

BB

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

bedankt voor jullie tips allemaal.

Maar het probleem is opgelost, heb de computer terug na de fabrieksinstellingen gezet.

Ik had namelijk nog meer problemen met het systeem.

Heb natuurlijk wel eerst een back-up van mijn belangrijke gegevens gemaakt en daarna ge-reset.

Maar ik heb een ip zoeker op mijn systeem, ik heb nu opeens wel een ander ip nr hoe kan dit eigenlijk.

Heb op de web pagina van mijn modem gekeken en dit klopt allemaal, alleen een ander ip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NB,

Het kan ook zijn dat je provider (Skynet?) met een dynamisch IP werkt voor jou. Zo is het nooit hetzelfde. Dat heeft ook voordelen: je bent nooit het slachtoffer van IP aaanvallen. Nadeel: je kan nooit ingeschreven worden bij een dienst die je 'iets' wil leveren en die je alleen kent met je IP. Bijna elke keer als ik mijn IP check is het anders. Ik ben eigenlijk blij dat het zo is.

BB

WaWa

---------- Post toegevoegd om 08:09 ---------- Vorige post was om 07:58 ----------

Allemaal,

Met reactie #7 ben ik niet helemaal akkoord. In slaapstand valllen de disken stil en het energieverbruik is naganoeg nul. Alleen hier en daar blijft een ledje branden. Ik laat mijn systeem(tje) automatisch inslapen na 30 min inactiviteit. Mijn beeldscherm na 10 min. Dat vind ik zeer praktisch. Het valt voor dat mijn systeem urenlang (een ganse nacht soms) zo blijft. Het opstarten is dan ook direct. Ik vind dat goed zo. ...Mijn gedacht... (al ben ik geen kampioen).

Salut | WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met reactie #7 ben ik niet helemaal akkoord. In slaapstand valllen de disken stil en het energieverbruik is naganoeg nul. Alleen hier en daar blijft een ledje branden.

Dag WaWa,

ik vermoed dat je het hier hebt over de vergelijking met de auto met draaiende motor op de oprit ?...

Laat het me dan anders stellen : een laptop/netbook die niet aan de netspanning hangt en in slaapstand staat én de auto die met brandende dimlichten op de oprit staat...

Ik zag al heel wat ellende veroorzaakt worden door de slaapstand met telkenmale een enorm lange zoektocht naar de mogelijke oorzaak en een doeltreffende oplossing...meestal loopt dit af in het terugzetten van een herstelpunt of image...op dat moment

doet ie het dan wel weer, maar toch zit je dan met de vraag : wat was nu de oorzaak?...komt ie vanaf nu wél elke keer uit de slaapstand?...

Spontaan ontwaken, niet meer ontwaken, geen internet na de slaapstand, enz, enz,...de lijst is niet limitatief...

Als je je systeem optimaal beheert is je opstarttijd kort, zeer kort...mogelijk kunnen sommigen onder ons deze opstarttijd optimaal houden door bijvoorbeeld tools zoals Soluto.

Wanneer ik moet kiezen tussen optimale bedrijfszekerheid of mogelijke herrie en onzekerheid dan is bij mij de keuze snel gemaakt.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus,

In mijn geval betreft het een Desktop. De harddrives en de koeling vallen stil. Het opstarten (eigenlijk geen echt opstarten) - aanzetten is één ogenblik. Na mijn laatste slaapstand probleem - en met jullie hulp weer in orde gekregen - heb ik geen problemen meer gehad. Hopelijk blijf ik er van gespaard.

Ook mijn auto kan ik zonder af te zetten lang laten stilstaan zonder verbruik en geluid, want ik heb een elektrisch/hybride... (sic).

m.v.g., | WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.