Ga naar inhoud

Slaapstand werkt opeens niet meer


Nederbelg

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Van de een op de andere dag werkt de slaapstand niet meer op mijn pc ?

Ik heb al vanalles geprobeerd & gecontroleerd (o.a energiebeheer), maar niets werkt.

Het lijkt wel of een programma de slaapstand tegen houdt. :hmmmm:

Heb daarom voor de zekerheid toch maar eens gescand met o.a;

Norton Internet security, Combofix, HijackThis, MBam, SuperAntiSpyware, EmiSoft & Spybot.

Maar deze vinden dus niets vreemd.

Wat zie ik nog meer over het hoofd,

want ik vindt het toch maar lastig zonder slaapstand op de computer. :dong:

Groetjes Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer werkte slaapstand nog wel? Een paar dagen geleden, of een paar weken geleden? Je kan proberen om systeemherstel te gebruiken om de situatie terug te draaien naar een bepaalde datum in het verleden.

http://www.pc-helpforum.be/f251/hoe-zet-ik-een-herstelpunt-terug-27958/

Als je een datum kiest in de 'systeemherstel kalender' krijg je ook te zien welke programma's "beinvloed" worden, en een van die zijn dan waarschijnlijk de oorzaak van het falen van de slaapstand.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het terug zetten van een herstelpunt niet werkt kan je het volgende eens proberen.

Het onderstaande komt wel van een windows 7 ultimate, maar hoop dat het bij jouw ook kan.

Ga via start naar uitvoeren.

Typ daar gpedit.msc

Je krijgt de editor voor lokaal groepsbeleid.

in het linkervenster ga je naar:

Computerconfiguratie dan naar beheerssjablonen.

Dan naar systeem.

Daar klik je nog op energiebeheer.

Dan zie je de map slaapstandinstellingen, klik erop.

In het rechtervenster zie je nu toepassingen toestaan de automatische slaapstand te blokkeren.

Dubbelklik erop en je kan de instellingen veranderen zodanig dat toepassingen je slaapstand niet verhinderen.

post-23245-1417704348,7588_thumb.png

post-23245-1417704348,8004_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Beide tips werken niet.

Systeem herstel gaat maar 2 dagen terug (ik zou tot 4 dagen terug moeten gaan om het echt zeker te weten)

En de tip van Clarkie werkt helaas niet op mijn type w7 (Heb de home premium).

Ik weet dat dit probleem door een programma veroorzaakt wordt, maarja welke.

Ik hebt sinds deze problemen begonnen, de volgende progs gedownload/geupdate:

Adobe Flash player 10.3.180.42 beta voor firefox & Int. Explorer.

Stellarium 0.10.6.1 / Hitman pro 3.5.8.119 / TrueCrypt 7.0 a / Draftsight 8.0.2123 /

En de update van SuperAntiSpyware 4.50.1002

Dus zal waarschijnlijk 1 van deze programma's verhinderen dat de pc in de slaapstand mag gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

de slaapstand veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen...en de oorzaak is niet altijd even makkelijk te achterhalen...

Zowel hardware (USB's) als software kunnen een mogelijke oorzaak zijn.

In andere topic's werd het reeds aangehaald : de slaapstand is daarbij ook nog een vrij onzinnige functie.

Als ik weet dat ik mijn pc de eerst volgende 2u niet nodig heb, dan sluit ik die gewoon compleet af...en, eigenlijk doet iedereen hetzelfde met de auto : als ik om 14u thuis kom en ik moet om 16u weer weg dan laat ik mijn motor ook geen 2u stationair draaien.

Hier vind je de info die Microsoft geeft over de slaapstand.

Uitschakelen doe je als volgt : start --> configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> energiebeheer --> de schema-instellingen wijzigen.

Wil je de slaapstand toch behouden, dan moeten we verder zoeken.

Je kan bijvoorbeeld al eens checken via msconfig welke van die recent geïnstalleerde programma's nu automatisch mee opstarten met je pc.

Klik op 'start' en typ in het zoekvenster onderaan ' msconfig ' en enter dan.

In het vierde tabblad (opstarten) krijg je een overzicht van de programma's die mee opstarten.

Je kan nu bepaalde programma's (tijdelijk?...) uitschakelen door het vinkje voor het gewenste programma weg te halen, op 'toepassen' en 'op' te klikken.

Nadien kan je het 'uitgevinkte" programma altijd weer opnieuw aanvinken zodat het opnieuw mee opstart.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat dit probleem door een programma veroorzaakt wordt, maarja welke.

Ik hebt sinds deze problemen begonnen, de volgende progs gedownload/geupdate:

Adobe Flash player 10.3.180.42 beta voor firefox & Int. Explorer.

Stellarium 0.10.6.1 / Hitman pro 3.5.8.119 / TrueCrypt 7.0 a / Draftsight 8.0.2123 /

En de update van SuperAntiSpyware 4.50.1002

Dus zal waarschijnlijk 1 van deze programma's verhinderen dat de pc in de slaapstand mag gaan.

Als ik moet kiezen uit een van bovenste 6 kies ik deze twee :Stellarium 0.10.6.1 en /of TrueCrypt 7.0 a die dan het probleem veroorzaken maar dat is geen absolute wetenschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alle voorgaande tips hebt opgesoupeerd dan ben je hoogstwaarschijnlijk een van die velen die op hun honger blijven zitten.

Zo ben ik gebruiker van acronis true image.

Dat programma maakt voor mijn persoonlijke belangrijke bestanden een nonstop-backup, dit wil zeggen dat hierdoor ook de slaapstand niet kan werken.

Je ziet er zijn veel mogelijkheden waardoor het fout kan lopen.

Maar je moet je de vraag eens stellen, heb je die slaapstand echt nodig?

Je kan ook energie besparen door als je even van je pc weggaat je scherm uit te schakelen.

Geluidsbox uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.