Ga naar inhoud

Liberate

Aanbevolen berichten

Tijdens het opstarten kun je zien dat je Processor gedetecteerd word, je geheugen, je primaire en secundaire IDE poorten met wat daar op aangesloten is enz.....

Voor dat je de melding krijgt Press F1 to resume word er dan misschien een melding weergegeven van iets dat ie niet kan vinden tijdens het bootproces een FAIL of Error melding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opstart wordt onderbroken omdat er een fout is opgetreden; de SMART status van de primaire harde schijf kan niet worden uitgelezen.

Op zich is dit niet erg omdat de pc verder normaal werkt maar je zou toch eens een grondige test van die schijf moeten uitvoeren.

Nu het f1 probleem.

Ga in het bios naar de Standard CMOS features

Daar zie je hold on all error staan. Met deze optie stopt de opstart bij elke fout.

Die All error kan je wijzigen in no error. Hier pauzeert het systeem 15 seconden bij een fout en gaat dan automatisch verder.

Zo zie je wel dat er een fout is (geweest) maar is er geen tussenkomst van de gebruiker vereist op verder op te starten.

Bij een foutmelding kan je altijd nog op de pauze toets drukken om de procedure te pauzeren en de foutmelding te noteren voor latere behandeling. Om verder te gaan druk je de enter toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit "hold on all error" staat nergens ertussen. Nu kan ik die S.M.A.R.T optie uitschakelen en dan krijg ik die foutmelding niet omdat ik datheb uitgeschakeld. maar dan start windows op tot m'n bureaublad en dan sluit ie weer automatishe af en doet een herstart.

Hoe kan je een grondige test doen trouwens van je HD.??

Op andere sites krijg ik dit te lezen..; :

It means that the hard disk SMART monitoring system has detected problems serious enough to warn you of the growing possibility of hard disk failure. Sometimes a drive will last quite awhile after this first notification, but there is a good chance of imminent failure, in minutes, hours, days, or weeks. You should immediately look into installing a replacement drive.

You should immediately copy any important data off the drive, perform full backups, and limit use of it.

If you can install drives yourself, a new hard disk (especially Seagates) usually come with software to clone your existing drive to the new drive. Otherwise, a repair shop will be able to do it for you.

I recommend also purchasing a drive enclosure for your old drive. For whatever life it still has, it will be a good backup of your system.

aangepast door Liberate
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Speccy kan eventueel SMART uitlezen maar als dit om één of andere reden niet zou kunnen zal ik even kijken voor een geschikt tooltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.