Ga naar inhoud

Hoe kan ik het beste windows 7 en unbuntu 10.10 naast elkaar installeren op 1 partiti


Aanbevolen berichten

Ik heb windows 7 en unbuntu 10.10 (in deze volgorde) naast elkaar geinstalleerd op 1 partitie (staat er maar 1 op) en heb deze opgedeeld....Bij het opstarten kreeg ik geen mogelijkheid om te kiezen welke versie ik wil opstarten....

Hij bleef alleen unbuntu automatisch opstarten....

Nu wil ik beide programma's opnieuw installeren maar wel zo dat ik een keuzemogelijkheid heb bij het opstarten....Is dit mogelijk of kan dat niet als je maar 1 partitie hebt?

Op dit moment vult unbuntu de hele partitie en kan er windows alsnog bij zetten, maar dit heeft geen zin als ik geen opstartmogelijkheid krijg en niet kan kiezen....

Zou ze graag allebei alsnog willen blijven gebruiken naast elkaar!

Kunnen jullie me hiermee helpen aub? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze discussie had ik idd al gezien, maar is te technisch voor me en kom daar niet echt uit....En bij mij is het net omgekeerd, ik kom wel op unbuntu maar niet op windows, dus zal ik ook andere handelingen moeten uitvoeren om in windows te komen en daar gaat deze discussie niet over....

Ik heb maar 1 partitie en 1 harde schijf © en kan niet vinden hoe ik een partitie erbij kan maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben geen ubuntu kenner, maar als je twee besturingssystemen wil gebruiken op 1 PC, moeten die op aparte partities staan.

Hoe je dat opgelost krijgt, daar heb je hulp van een ubuntu- kenner voor nodig.

Hoe je een tweede partitie maakt, daar kan ik je wel mee helpen maar dat is niet genoeg om alles op te lossen.

IK zal iemand anders vragen die je kan verder helpen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou fijn zijn clarkie, dank je wel, ik wacht geduldig af! Heb al begrepen dat Jurgen hier in thuis is en zal eerst het probleem met mijn muis moeten oplossen, anders heb ik straks 3 nietwerkende pc's en das niet helemaal de bedoeling....1 werkt nu prima op unbuntu alleen en die packard bell werkt ook nog redelijk, is traag en opent niet alle sites, maar is geen probleem op dit moment....

Als ik die pc met die muis nu weer aan de gang krijg, ben ik al een heel eind, maar heb daar nog geen reaktie op ontvangen....bedankt voor je hulp en ondersteuning!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook geen expert op gebied van Ubuntu maar de beste oplossing is volgens mij om volledig vanaf nul te herbeginnen.

De volledige schijf formatteren en dan 2 partities aanmaken. Windows eerst installeren op de ene partitie en dan Ubuntu op de andere partitie.

De bootmanager wordt dan normaal gezien automatisch aangepast zodat je het op te starten OS kan kiezen. Na een in te stellen time out start dan het ene of het andere default (ook in te stellen) op als je geen keuze maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is net iets te technisch voor me kweezie wabbit....Als ik windows opnieuw installeer, krijg ik de vraag of ik hem moet formatteren, das helder, dat kan ik zelf....Maar hoe maak ik er dan een nieuwe partitie bij? Geeft de windows cd dat ook aan? Als dat zo is, hoop ik dat ik er wel uit kom....

Ik krijg steeds meer kennis van de pc, maar sommige termen gaan me nog net ff boven mijn pet en dan blijf ik er liever af, voordat ie het helemaal niet meer doet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.