Ga naar inhoud

Hoe kan ik het beste windows 7 en unbuntu 10.10 naast elkaar installeren op 1 partiti


Aanbevolen berichten

Hai Kurtt, heb hier nog even een paar vraagjes over als dat mag....

Kan ik op unbuntu ook een partitie aanmaken? Want die zit er nu op en geen windows 7, anders moet ik die er eerst opnieuw opzetten en moet dan beide installaties opnieuw doen terwijl ik unbuntu net weer helemaal heb ingericht....

Mocht dit alleen via windows 7 kunnen en ik dit gedaan heb en ik wil er daarna unbuntu 10,10 opzetten, dan zet ik die op de tweede partitie, neem ik aan, maar krijg ik dan ook een keuzemenu als ik de pc opstart, of ik met windows of met unbuntu wil opstarten? Want ik heb begrepen uit alle informatie hier, dat dan niet mogelijk zou zijn, maar hoe kan ik dan wisselen tussen beide programmas, kan dat ook op een andere manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik op unbuntu ook een partitie aanmaken? Want die zit er nu op en geen windows 7, anders moet ik die er eerst opnieuw opzetten en moet dan beide installaties opnieuw doen terwijl ik unbuntu net weer helemaal heb ingericht....

Mocht dit alleen via windows 7 kunnen en ik dit gedaan heb en ik wil er daarna unbuntu 10,10 opzetten, dan zet ik die op de tweede partitie, neem ik aan, maar krijg ik dan ook een keuzemenu als ik de pc opstart, of ik met windows of met unbuntu wil opstarten? Want ik heb begrepen uit alle informatie hier, dat dan niet mogelijk zou zijn, maar hoe kan ik dan wisselen tussen beide programmas, kan dat ook op een andere manier?

De bedoeling is dat je eerst windows 7 installeert.

Heb je maar 1 schijf of partitie zoals in jouw geval , kan je een tweede partitie bijmaken via de methode in bericht 10.

Dan installeer je ubuntu op die partitie die je bijgemaakt hebt.

Wil je vanuit ubuntu dan nog een partitie maken kan dat volgens de methode in bericht 13.

Zijn de twee besturingssystemen geïnstalleerd dan zal je als je de pc opstart een keuzescherm krijgen waar je kan kiezen tussen windows of ubuntu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vertelt dat Ubuntu een volledige partitie heeft ingenomen? Dat is nog een volledige harde schijf. Als je Gparted opstart, wat zie je dan in je schijfindeling?

Zoals reeds werd aangeraden kan je inderdaad beter opnieuw beginnen.

Hiervoor kan je gparted gebruiken. Je kan hiervoor best een cd van gparted gebruiken. Via de handleiding in bijlage kan je de Ubuntu partitie verwijderen en daarna proberen je windows installatie alsnog te herstellen.

Download hier Gparted. Daarna dien je het iso-bestand op een cd te branden. Gebruik niet de versie van Gparted die in Ubuntu zit. Dit gaat je enkel maar problemen opleveren.

Zoals Clarkie hierboven reeds heeft aangegeven moet je inderdaad eerst Windows installeren en daarna Ubuntu. De bootloader(het keuzescherm bij het opstarten) wordt dan normaal geïnstalleerd.

[ATTACH]10051[/ATTACH]

ubuntu_verwijderen.pdf

aangepast door Jürgen
toevoegen handleiding
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik had al antwoord gegeven Clarkie, maar deze is dus nooit aangekomen bij jullie zie ik nu....

Dan nogmaals bedankt, ik ga het proberen, maar moet eerst een virus verwijderen voor ik dit kan doen, heb daar net een nieuw topic voor gemaakt....Hopelijk kom ik eruit en mocht ik nog vragen hebben, dan hoor je dat vanzelf....Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.