Ga naar inhoud

Internet werkt niet meer en problemen met driver(s)


darkwol33

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had eerder al wat problemen met malware en was op dit forum ermee gehopen en het leek iets beter te gaan. Maar sinds een week of 2 heeft mijn pc ergniste problemen. Ik voeg ook een hjackthis bestand toe en 2 bestanden met system informatie (eentje van dxdaig en met sysspec).

De problemen die ik tegen kom hebben te maken met:

- lanmanworkstation, deze service wilt niet starten en geeft een error:1307Deze beveiligings-ID mag niet worden toegewezen als de eigenaar van dit object.

Ik had het idee dat dit mogelijk met mrxsmb.sys/mrxsmb1.sys en/of mrxsmb2.sys te maken heeft.

-In aparaatbeheer krijg ik een code 10 bij standaard grafische vga adapter. Ik heb al geprobeerd om deze te vervangen met VGA_NVIDIA_7.15.11.7530_Vistax86 van de acer site. Deze zou bij mij pc moeten horen (acer aspite m3641). Ik in eerste instantie geprobeerd de nieuwe versie te installeren en later heb ik de oude VGA bestanden verwijderd. Maar ik kreeg telkens "Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het huidige installatieprogramma gaat nu afsluiten.".

-Ik heb geprobeerd een windows 7 update te doen, met de windows 7 updat cd. Maar hier kreeg ik een foutmelding dat er niet voldoende schrijfruimte zou zijn, maar er is nog zo'n 500 gb.

Ik hoop dat jullie me hierbij kan helpen.

Mvg,

Darkwol33

DxDiag.txt

hijackthis.log

systeem specs.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,

O2 - BHO: (no name) - {1516C7EA-3C8A-7B75-06D7-35807DC0AE78} - (no file)

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder Ask Toolbar of Ask.com via Configuratiescherm -> Software (indien aanwezig) of verwijder anders volgende vetgedrukte map : C:\Program Files\Ask.com

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mooi. En kan iemand me verder helpen met het probleem met stuurprogramma's/drivers/dat lanman workstation niet werkt?

Ik heb trouwens ook geprobeerd windows vista te updaten met de 32 bit versie van deze site: Windows Vista Recovery Disc Download — The NeoSmart Files .

Echter kon deze geen driver vinden en kwam deze fout naar boven:

Problem event name: StartupRepairV2

Problem Signature 01: SystemDisk

Problem Signature 02: 60.6000.16386.0.0.0.0

Problem Signature 03: 0

Problem Signature 04: 65537

Problem Signature 05: unknown

Problem Signature 06: NoHardDrive

Problem Signature 07: 0

Problem Signature 08: 0

Problem Signature 09: unknown

Problem Signature 10: 1168

OS Version: 6.0.6000.2.0.0.256.1

Locale ID: 1033

Het lijkt er op dat alleen de BIOS de drivers nog kan vinden...

En onder Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties heb ik een 1 voor zowel Grafisch en Grafische weergaven voor spellen. De rest is, uit me hoofd, wel boven de 5. En zo als ik in mijn begin post al had vermeld lijkt een groot deel van mijn problemen te kommen doordat de standaard grafische vga adapter niet werkt en deze een code 10 foutmelding geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee kan je geen updates doen en ook geen drivers installeren.

Deze dics is enkel om de vista systeembestanden te herstellen.

Dat weet ik, echter ik had dit geprobeerd om te kijken of dit de problemen zou verhelpen. Maar vanwege die foutmelding (NoHardDrive) kan ik deze niet eens afspelen.

Ik heb de drivers van de acer site gedownload. Ik heb alle drivers die een setup.exe bestand erin hadden zitten opnieuw geinstaleerd en alleen deze gaf problemen: VGA_NVIDIA_7.15.11.7530_Vistax86.

De foutmeldingen die ik tegen kom op mijn pc zijn:

-code 10 bij standaard grafische vga adapter in appartbeheer.

- Het VGA_NVIDIA_7.15.11.7530_Vistax86 setup.exe bestand geeft de vollegende error:"Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het huidige installatieprogramma gaat nu afsluiten.".

- Lanman workstation wilt niet op starten en geeft een error:1307Deze beveiligings-ID mag niet worden toegewezen als de eigenaar van dit object.

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.