Ga naar inhoud

laptop bevriest


troepies

Aanbevolen berichten

Ik heb een Toshiba Satellite A300 met oorspronkelijk Windows Vista er op. Een tijd geleden is daar Windows 7 op gekomen. Alles draait prima, never een probleem. Totdat.. Wegens onderzoek en sheets maken ben ik veel bezig op een site waar minimaal drie schermpjes streaming video open moeten staan. Dat gaat dan een tijdje maar dan bevriezen de beelden, ik moet geforceerd afsluiten ene dan weer opnieuw opstarten.

Geheugen is 2 gigabyte, dual core Pentium..

De laptop wordt erg heet (extra koeling al aangeschaft, schoongemaakt etc.) en bevriest dan gewoon.

Stuurprogramma;s zijn allemaal bijgewerkt, ik heb bij Toshiba een update van BIOS gehaald, de laptop is up to date. Bij checkdisk kwamen geen bijzonderheden naar voren.

Ik heb geformatteerd, maar het probleem blijft even goed bestaan.

Moet ik meer geheugen? Ik weet ook niet goed of dit nou hardware of een media probleem is ...

Bij voorbaat dank voor welke tip dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi troepies,

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar heb ik dit toch ook gedaan, zonder de minste problemen, ben er uuuuren mee bezig geweest. Ik heb een nog wat oudere desktop staan en daar gaat het prima mee.

En dat is zeker geen high end geval.

Rond 20 mei ben ik weer terug, ik ben even afwezig en kan gebruik maken van een andere laptop.. ik hoop nog steeds dat het is op te lossen. Met Dank...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd dat is veel te warm, je zegt dat je de laptop schoon hebt gemaakt maar heb je de laptop open gehad of enkel de verluchtings-sleuven aan de buitenkant stofvrij gemaakt?

Vermoedelijk zit de koeler en fan op je processor binnenin vol stof en dit zou zo'n snelle toename van de temperatuur kunnen verklaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou kunnen, hij is wel open geweest, schijfje er uit, geheugen eruit, maar er is inderdaad een deel waar ik niet bij kon. beter gezegd, durfde.. zodra ik weer terug ben ga ik er mee naar de winkel en zal nog laten weten of dat helpt.

Dank voor de antwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.