Ga naar inhoud

Nieuwe PC voor multimedia gebruik


Aanbevolen berichten

Hallo,

omdat ik door de bomen het bos niet meer kan zien heb ik mij laten registreren op dit forum, hopend op wijze raad van ervaren PC gebruikers.

Mijn huidige PC is nogal verouderd, ik ben amateur fotograaf en m'n computer valt bijna letterlijk uiteen bij het openen en bewerken van bestanden in CS5.

Nu overweeg ik een nieuwe aankoop dat weer ettelijke jaartjes kan meedraaien. Zo twijfel ik bijvoorbeeld tussen een PC aankopen of eentje laten samenstellen.

De lijst:

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ?
    Voornamelijk fotobewerking en multimedia= dus aansluiting op TV en dergelijke meer...Gamen doe ik vooral om console maar wie weet waag ik eens een overstap naar PC
  2. Wat is mijn budget ? om en rond de 1000€, iets meer mag, minder krijg de voorkeur.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Omdat ik geen besturingssysteem nodig heb denk ik dat het goedkoper is eentje samen te stellen.
  4. Ga ik overklokken ? :dong: was da?
  5. Ga ik later upgraden ? mogelijkheid bestaat maar hoeft niet
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? snelheid is belangrijk
  7. Ga ik zelf assembleren ? nee, laten doen
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ?Nee
  9. Ga ik zelf installeren ? Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Nee, kwaliteit, duurzaamheid en snelheid zijn mijn prioriteiten
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? mogelijkheid om Compact Flash kaarten te lezen, liefst veel ruimte 1 a 2 TB, werkgeheugen graag +4GB en videokaart minimum 1GB, processor minimum i5

Er is bijvoorbeeld nu een gaming PC in aanbieding in ALDI, is deze aan te raden? Wel is hier geen CF-aansluiting.

Voor de aankoop van zelfbouw PC dacht ik aan ALTERNATE...

alvast bedankt voor jullie tijd,

Peter

aangepast door King-of-newys
Link naar reactie
Delen op andere sites

Medion (Aldi) PC's zijn niet echt aan te raden, samenstellingen zijn op dat vlak veel beter. Ik heb iets samengesteld :

Als processor nemen we de Intel Core i7 2600, een zeer goed en trouwens zeer snel model. De processor werkt samen met 8GB Corsair Vengeance DDR3 geheugen. Dit alles wordt gezet op een MSI P67A-C43 moederbord. Stabiel, goed, en ondersteuning voor USB 3.0.

Als grafische kaart gaan we de Point of View GTX 560 Ti gebruiken, zeer goede performance voor een aanvaardbare prijs.

Een snelle Vertex 2 120GB SSD als bootschijf, en een Seagate F4EG 2TB als opslagschijf.

Als voeding gaan we voor de Corsair TX2-650, stil en efficiënt, en al deze onderdelen worden gezet in de stille doch stijlvolle NZXT N2.

En ten slotte de Scythe Kama Reader 2 voor de CF-kaartjes.

aangepast door superjona
CF-kaartreader
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, de Vertex 3 is inderdaad een tik sneller dan de Vertex 2; maar in mijn ogen is het dat prijsverschil niet waard. De Vertex 2 is nog altijd een bloedsnelle SSD, maar als je het beste van het beste wilt is de Vertex 3 dan - ondanks de hoge prijs - een betere keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vertex 3 120GB zorgt als je het samen met SATA 600 gebruikt voor bijna een verdubbeling van de prestaties.

Natuurlijk moet de TS de meerprijs er bij nemen mocht hij voor snelheid kiezen.

De Vertex 3 is zo'n dikke 50€ duurder dan een Vertex 2 120GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me net af...deze opstelling bevat nog geen CD , DVD (Bleu ray) reader/writer niet?

Het lijkt me wel verstandig dit erbij te nemen.

Ik denk er nu toch echt wel aan deze opstelling aan te schaffen, dus graag nog even controleren of alles compatibel is.

Indien de meerkost voor vertex 3 'slechts' 50€ kost dan zou ik de overstap wel wagen, de gemiddelde foto die ik wil bewerken in CS5 bedraagt 25 MB (18 miljoen pixels)...is er bij deze opstelling sprake van overkill?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist dat ik iets vergeten was ;-). Als optische schijf kan je de Sony Optiarc AD-7240S gebruiken, prima modelletje. Als je bereid bent om die 50 euro extra te betalen moet je dat zeker doen, wellicht zal je er in de toekomst nog gebruik van kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.