Ga naar inhoud

Nieuwe PC voor multimedia gebruik


Aanbevolen berichten

Hallo,

omdat ik door de bomen het bos niet meer kan zien heb ik mij laten registreren op dit forum, hopend op wijze raad van ervaren PC gebruikers.

Mijn huidige PC is nogal verouderd, ik ben amateur fotograaf en m'n computer valt bijna letterlijk uiteen bij het openen en bewerken van bestanden in CS5.

Nu overweeg ik een nieuwe aankoop dat weer ettelijke jaartjes kan meedraaien. Zo twijfel ik bijvoorbeeld tussen een PC aankopen of eentje laten samenstellen.

De lijst:

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ?
    Voornamelijk fotobewerking en multimedia= dus aansluiting op TV en dergelijke meer...Gamen doe ik vooral om console maar wie weet waag ik eens een overstap naar PC
  2. Wat is mijn budget ? om en rond de 1000€, iets meer mag, minder krijg de voorkeur.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Omdat ik geen besturingssysteem nodig heb denk ik dat het goedkoper is eentje samen te stellen.
  4. Ga ik overklokken ? :dong: was da?
  5. Ga ik later upgraden ? mogelijkheid bestaat maar hoeft niet
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? snelheid is belangrijk
  7. Ga ik zelf assembleren ? nee, laten doen
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ?Nee
  9. Ga ik zelf installeren ? Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Nee, kwaliteit, duurzaamheid en snelheid zijn mijn prioriteiten
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? mogelijkheid om Compact Flash kaarten te lezen, liefst veel ruimte 1 a 2 TB, werkgeheugen graag +4GB en videokaart minimum 1GB, processor minimum i5

Er is bijvoorbeeld nu een gaming PC in aanbieding in ALDI, is deze aan te raden? Wel is hier geen CF-aansluiting.

Voor de aankoop van zelfbouw PC dacht ik aan ALTERNATE...

alvast bedankt voor jullie tijd,

Peter

aangepast door King-of-newys
Link naar reactie
Delen op andere sites