Ga naar inhoud

Internet toegang maar geen browsing


Aanbevolen berichten

Je geeft toch in vorige berichten te kennen dat je internet via netwerkkabel niet werkt, of begrijp ik het verkeerd?

Wat bedoel je met blauwe cirkeltje en proxy laden terwijl je die niet aan hebt staan?

Kan je er eens een screen van maken en in een volgend bericht plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ondanks het feit dat ik alle berichten 2 keer heb gelezen is mij niet duidelijk hoe uw opstelling is.

Indien Telenet u een fibernet had geleverd met wifi dan moet je het zo doen:

Verbind de computer of laptop draadloos of met netwerkkabel aan de Telenet wifi router.

Dan doe je ipconfig /all

Zoek nu standaard gateaway en schrijft het op.

Schrijft ook subnetmasker op, bijvoorbeeld: 255.255.255.0 of 255.255.0.0

We gaan hier 192.168.1.1 als voorbeeld nemen.

Verbind Netgear wndr3700 met netwerkkabel aan de vrije poort van Telenet wifi router.

Ga nu naar netgear router

Klik nu op basisinstelling en stel zo in:

Dient u zich aan te melden voor uw internetverbinding? = nee

Dynamisch opvragen bij Internet Provider = aanvinken (selecteren)

Automatisch opvragen bij Internet Provider = aanvinken (selecteren)

Standaard adres gebruiken = aanvinken (selecteren)

Klik op knop toepassen

Ga nu naar lan-instelling

IP-adres invullen standaard gateaway van Telenet maar de laatste cijfers veranderen:

Dus 192.168.1.175

IP-subnetmasker = 255.255.255.0 of 255.255.0.0

RIP-richting = beiden

RIP-versie = uitgeschakeld

Router gebruiken als DHCP-server = uitvinken

Klik op Toepassen

Herstart netgear router.

Vanaf nu moet je dan 192.168.1.175 in uw browser ingeven om naar netgear te gaan.

Herstart Telenet router door de stroom uit te zetten en weer aan te zetten.

Als alles goed gaat dan hebt je internet met netgear router.

Nota: er wordt hier regelmatig vermeldt dat je TCP/IPv6 moet uitschakelen.

Je kan het beter terug inschakelen voor de veiligheid.

Zodra internet TCP/IPv6 van toepassing is dan moet je bij netgear TCP/IPv6 inschakelen en dan bent je meteen in orde. (Nu nog niet maar binnen enkele maanden is dat een feit)

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

VIA wifi werkt hij,

via kabel krijg een blauw cirkeltje dat ronddraait, als de browser openent , met de boodschap 'proxy laden' hoewel ik die idd niet heb, en vvlgns 'zoeken naar...'

en daar blijft ie hangen..

Het blijft nog altijd onduidelijk.

Kan je het beter omschrijven of een afbeelding maken ( een screen) als je die melding "proxy landen" krijgt.

Een afbeelding zegt meer dan woorden.

Je kan dat via het knipprogramma doen. http://www.pc-helpforum.be/f251/het-knipprogramma-windows-7-gebruiken-32946/

Zo kan je de afbeelding plaatsen: http://www.pc-helpforum.be/f175/hoe-plaats-ik-een-bijlage-mijn-33011/

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK stegisoft ik heb je instructies gevolgd, maar nu geeft hij een foute ipconfiguratie

in local area connection, ik ga proberen het ongedaan te maken en zien wat hij dan zegt,

knipsel in bijlage clarkie echter zonder cirkeltje, 'proxy laden' is echter te snel verdwenen voor een knipsel

post-21663-1417704401,6184_thumb.png

aangepast door fusionfreak
Link naar reactie
Delen op andere sites

je PC kan dus in principe zowel draadloos als met kabel op internet op die PC.

Enkel draadloos werkt zeg je.

Meestal is het omgekeerd.

Gaat het over een laptop of desktop?

Kan je eens een afbeelding doorsturen van je netwerkcentrum zoals hieronder.

lanv.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je "hoofdPC" zeg je heeft ingebouwde wifi dus enkel via kabel.

Wifi is draadloos, dus zonder kabel!

Je gebruikt die PC met netwerkkabel.

En je verbinding werkt volgens de afbeelding.

Maar je kan geen enkele browser openen, klopt dat?

Welke browser(s) heb je geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.