Ga naar inhoud

ADSL/VDSL problem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben een probleem met mijn VDSL. Ik zit dus bij de provider Scarlet. Ik had eerst ADSL en ben dan overgeschakeld naar VDSL en heb dus nu meer download/upload speed. Maar het probleem is dat ik bij de nieuwe verbinding ook een nieuwe vdsl split kreeg met een Seagem VDSL router en die is heel slecht en wil dus veranderen naar mijn vorige Linksys ADSL router maar als ik die aansluit krijgt hij geen verbinding en als ik die aansluit bij een vriend die nog ADSL heeft lukt het wel. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen aanpakken ? Hopelijk kan mij iemand helpen.

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je linksys router is misschien niet geschikt voor vdsl.

Welk model/ nummer heb je?

Wat scheelt er aan de seagem vdsl router,

Hallo en bedankt voor je snelle reactie,

ik heb een server draaien en hij blokeert zeker 2 of 3 keer per dag en moet ik hem iedere keer opnieuw opstarten. Ik dacht eerst dat het een defect was aan de router en heb dan een 2de zelfde gekocht en heb steeds hetzelfde probleem. Dus concludeer ik dat het een slechte router is. Ik dacht aan een soort splitter waarmee je in plaats VDSL ook ADSL kunt gebruiken.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dan maar verder.

Volgens wat ik lees op de site van scarlet heb je die sagem-modem wel nodig omdat je met vdsl werkt.

Hoe is de opstelling vanaf je scarletbox (sagem)?

Want je hebt het over een server waarop het probleem zich stelt, maar valt de verbinding bij een andere PC of Tv ook weg?

Werk je via kabel of ook draadloos?

Wat werkt er wel en wat werkt er niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je oude linksys adsl router (wag en nog wat) kan je niet meer gebruiken op een vdsl verbinding. Adsl en vdsl gebruiken nl een volledig verschillende technologie.

Wat je wel kan doen is een gewone router (type wrt wireless N) aanschaffen en deze aansluiten op een van de LAN poorten van de Sagem.

In de sagem schakel je dan het draadloze gedeelte uit en je gebruikt de wireless van je eigen router.

In de eigen router geef je als LAN ip bvb 192.168.1.100 en als IP voor de WAN stel je bvb 10.10.10.1 in.

Dan connecteer je alle pc's en netwerkapparaten met je eigen router.

De sagem dient dan enkel als modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.