Ga naar inhoud

DVD drive niet herkend in windows 7


Sopo800

Aanbevolen berichten

Sinds de upgrade van mijn dell dimension E521 van vista naar windows 7 wordt de dvd drive niet herkend.

Ook een tweede dvd-speler, later toegevoegd, herkent windows geen dvd-spelers.

Wel worden beiden in de BIOS gezien en ook apparaatbeheer zien twee spelers.

Driver max gaf geen nieuwe drivers aan en in de hardware lijst zijn de spelers niet te vinden.

Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

post-26443-1417704411,577_thumb.jpg

post-26443-1417704411,5375_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sopo800 !

Toen ik op mijn Medion laptop waar vista op stond, overgeschakeld ben naar Windows7, werkte mijn webcam niet meer, en mijn draadloos internet.

Ik heb voor deze beide functies de oorspronkele drivers, van tijdens de Vista-periode teruggezet. Wel enkel voor de webcam en het draadloos internet hé. Toen werkten de webcam en draadloos internet terug perfect.

Je kunt deze drivers op je D-schijf vinden, en ook op de cd (indien je deze meegeleverd kreeg) 'Application and Drivers'.

Succes Equinox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor deze beide functies de oorspronkele drivers, van tijdens de Vista-periode teruggezet.

Klopt, indien de fabrikant geen drivers voor Windows 7 ter beschikking heeft kan je de Vista-drivers installeren...meestal werken die ook onder Windows 7.

Mocht je de drivers niet meteen bij de hand hebben : je vindt ze ook hier (klik er op) bij Dell Support...wel even opletten dat je de juiste versie neemt : 32- of 64-bit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide oplossingen geprobeerd, zowel de eerste als de tweede veranderd niks.

De drivers worden niet gevonden.

Via de dell site de drivers voor vista downloaden geeft een foutmelding bij het openenen van de driver. Deze geeft aan dat de driver niet gevonden wordt. Dit opgezocht en blijkt een bekent probleem te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je ook al de tip in bericht 2 geprobeerd?

Je kan altijd voor je een upgrade wil doen van vista naar windows 7 eerst een test uitvoeren met windows upgrade advisor, zo kom je meestal toch wel te weten of alle hardware werkt in windows 7.

Maar ja daar is het nu te laat voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande eens uit:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.