Ga naar inhoud

(niet het zelfde liedje) computer sloom


ecence

Aanbevolen berichten

hé mijn vader heeft een computer die hij voor zijn werk moet gebruiken daarvoor heeft hij een paar programma's nodig iets van 3 gig en dat zijn er 4 ofzo. maar in ieder geval zal hij over een tijdje een niewe computer nodig hebben omdat die oud en sloom is, nu wou ik die computer opkrikken, ik heb al gekeken bij google om je computer sneller te maken maar dat heb ik bij alle 3 de pc's bij ons gedaan en niet 1 is er echt sneller van geworden ( ook niet bij het opstarten). dus nu zou ik graag van iemand willen horen.

waarom gaat een computer slomer?

hoe voorkom je dat een computer slomer wordt?

hoe zorg je dat een computer sneller wordt?

welke programma's kun je allemaal van je computer afgooien om hem toch nog draaiend te houden?

bij de laatste vraag zat ik te denken om alle onhandige programma's zoals branden van cd's of programma's om foto's te bekijken enz. te verwijderen want hoe minder vol de pc hoe beter dat was, volgens mij.

even voor de computer zelf.

heeft windows xp ( en voor de rest is het niet zo duidelijk) maar volgens mij heb je niet echt meer nodig. want ik ga geen nieuwe dingen kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slomer worden kan door het feit dat je nog moet defragmeren.

Maar het kan ook door virussen of malware

Ook teveel installeren en teveel data doet de computer trager werken.

Maar velen hebben ook teveel bestanden op de desktop en dat doet de computer ook vertragen.

Daarbij kunnen teveel opstart programma de computer vertragen.

Begint dit als eerste als je nog nooit had gedaan.

Dan op partite klikken en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen. (Bijvoorbeeld c:\)

Klik op extra en dan defragmeren.

Opgelet: dit kan lang duren en zorgt dan je niet op slaap of sluimerstaand staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerlijk gezegd heb ik mijn pc al meerdere malen gedefragementeert, maar ik zal kijken of het programma helpt.

ps: mischien iemand nog reactie op de andere vragen?

---------- Post toegevoegd om 01:41 ---------- Vorige post was om 01:27 ----------

ik had 240 fouten bij de ccleaner, het zegt me niks maar volgens mij valt het nog wel mee, in ieder geval bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel GB gebruikt de pc momenteel?

Ook kan je met deze handleiding de 'veelgebruikers' opsporen. Denk dan aan 'vergeten' documenten, ... of tijdelijke bestanden waarvan je niet meer wist dat ze op de pc stonden. Met CCleaner worden ook tijdelijke bestanden verwijderd, maar ik bedoel met tijdelijke bestanden , bestanden die je hebt uitgepakt ofzo en dat je ze vergeten te verwijderen bent.

Kijk ook even bij Start/Configuratiescherm/Software of daar geen zware programma's tussenstaan die eraf mogen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, oke weet niet precies welke programma's ik eruit kan doen bij start/configuratiescherm/(bij w7) programma's en onderdelen,

ik eigenlijk niet welke ik kan laten stoppen bij het opstarten, ik ken de programma's wel maar weet niet wat ze precies doen en of ze overbodig zijn, sommige heb ik uitgeschakeld maar anderen heb ik totaal geen idée van.

dit zijn alle programma's die ik kan opstarten.

sidebar (C:/program files/windows sidebar.exe>

nexoneulauncher ()

lightscribe control panel (C:/program files/common files/lightscibe controlpanel.exe>

msnmsgr (heb ik al uit staan>

hpsysdrv (C;/program files/hewlett-packard/hp odometer/hpsysdrv.exe>

updateprcshortcut (C:/program files/hewlet-packard/recovery/muitransfer/muistartmenu.exe>

ssdmonitor (C:/programfiles/pc tools/smonitor/ssdmonitor.exe>

hp software update (C/programfiles/hp/ hp software update/hpwudscd2.exe>

sunjavaupdatesched (C/program files/common files/java/java update/jusched.exe>

nvcpldeamon (rundll.exe C:/windows/system32/nvcpl.dll,nvstartup>

smartmenu (C/program files/hewleett-packard/hp mediasmart/smartmenu.exe/background>

aadobe arm (uit>

adobe reader speed launcher (uit>

hp remote solution (uit>

norton online backupreminder (uit>

hp digital imaging monitor.ink (C:/program files/hp/digital imaging/bin/hpqtra08.exe>

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.