Ga naar inhoud

foto's importeren door geheugen camera op computer aan te sluiten.


hippo

Aanbevolen berichten

Dankzij de vooruitgang kan ik mijn zoombrowserprogramma niet meer gebruiken om foto's van mijn canon ixus 300 op de computer te zetten. Met windows xp kon dit nog wel, met windows 7 niet meer. Importeren kon tot voor kort weer wel door het camerageheugenkaartje in de computer te stoppen, maar vandaag kreeg ik, nadat ik dat gedaan had, het commando dat ik eerst een verwisselbare schijf(G) moest formatteren.

Dat hoefde dus eerst niet het en de reden voor deze wijziging is me niet duidelijk.

Toen ik het formatteren startte door op het betreffende knopje te klikken kreeg ik de mededeling te lezen dat het formatteren niet voltooid kon worden, zonder enige nadere uitleg en/of aanwijzingen wat mij dan verder te doen stond. Tja, daar zit je dan. Wie weet raad?

Het enige dat ik kan bedenken is systeemherstel toepassen naar een datum waarop het importeren van foto's nog wel mogelijk was, maar dat sluit dan meteen de weg af naar alle andere wijzigingen/verbeteringen? die via alle updates worden ingevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formatteren via je camera doe je volgens onderstaande afbeelding (klik om te vergroten).

post-23245-1417704428,9494_thumb.png

maar je kan de camera rechtstreeks aansluiten op je PC en zo de afbeeldingen naar je PC overzetten.

Is toch handiger en sneller als telkens je geheugenkaart uitnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formateren doe je best met de camera zelf.

Het is wel mogelijk om XP mode in windows 7 te installeren.

Om te beginnen: hartelijk dank voor de tip. Ik heb XP mode in windows7 geïnstalleerd, maar dat was niet voldoende om mijn oude zoombrowser weer bruikbaar te maken.

Ik heb vervolgens via de website van canon twee updates van zoombrowser gedownload, maar ook dat leverde niet het gewenste resultaat. Toen ik mijn canon ixus3oo aansloot op de computer en connect camera aanklikte was de reactie: can't detect a camera, check the connection and try again. Dat schoot dus niet op.

Vermoedelijk is de kaartlezer van mijn toch nog tamelijk nieuwe computer(Packard Bell, 22 februari 2011) defect, want op twee verschillende geheugenkaartjes reageerde hij met: formatteer de Gschijf. Wat ik niet wist maar later van een kennis ghoorde is, dat het geheugenkaartje als Gschijf werd beschouwd. Mijn braaf uitgevoerde poging tot formatteren heeft ertoe geleid dat het geheugenkaartje onbruikbaar is geworden, gelet op wat de camera in het display liet zien: fout cf kaartje! Bij Dynabyte, waar ik het apparaat gekocht heb, kreeg ik te horen dat onderzoek/reparatie van e.e.a. inhoudt dat ik de computer pas na 4 tot 6 weken weer terug heb. Niet echt een optie dus. Oplossing: ik heb voor €10.- een kaartlezer met usb-aansluiting gekocht om verder gehannes de pas af te snijden en jawel, dat ding doet inderdaad wat het moet doen, foto's van de camera naar de computer overzetten.

Ter lering en vermaak nog het volgende: aanvankelijk dacht ik dat e.e.a. te wijten was aan de vele updates die voortdurend worden geïnstalleerd en derhalve besloot ik tot systeemherstel op een datum waarvan ik wist dat ik toen nog mijn foto's via de kaartlezer kon overzetten. Helaas, tot drie keer toe kreeg ik de mededeling dat er halverwege een fout was opgetreden (0xc0000022) waardoor het systeemherstel niet voltooid kon worden. Daarna bleek ik ineens ook geen toegang meer te hebben tot internet via explorer.

De volgende dag, vandaag dus, werden er weer updates aangekondigd, die ik maar weer heb toegelaten. Tijdens het installeren daarvan verscheen de mededeling dat ik, indien gewenst, explorer 9 kon verkrijgen. Ach, denk je dan, erger kan het niet worden dus laat ik het maar doen. En oh wonder, daarna was toegang tot internet weer terug!!!

Kortom, het blijft tobben voor deze bejaarde......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.