Ga naar inhoud

Aero lag probleem


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb nog altijd problemen met stuttering van online video en van afspelen tv zenders met Windows Media Center. Dat verloopt niet altijd soepel. Wanneer ik echter mijn pc herstart of gewoon het proces dwm.exe, dat is "beheer van bureaublad" sluit, dan schakelt die over op Windows Basic thema en dan gaat alles wel soepel. Geen last van stuttering of haperen of in vertraging laden van video's of tv-zenders.

Ik ben blijkbaar niet alleen met dit probleem. Zou een bug zijn met aero in Windows 7? Hebben jullie daar last van?

I receive Aero Lag when opening and closing windows in Windows 7 - Microsoft Answers

Windows 7 Aero Lag - [H]ard|Forum

Ik heb die lag niet bij het openen of sluiten van vensters, maar wel bij afspelen van Windows Media Center en bij afspelen van bijvoorbeeld beelden (bv deredatie.be). Bij het afspelen is er een vertraging van 2 a 3 seconden.

Eigenaardig is dus, dat als ik het proces dwm.exe afsluit, het probleem verdwenen is en alles wel soepel afspeelt. Dwm.exe is nu net aero...

Ik heb mijn video drivers verwijderd en de recentste geinstalleerd, nog steeds aero lag probleem. Volgens mij ligt het aan Windows 7? Het proces van Windows Media Center gebruikt maar een klein deel van het geheugen, dus het is niet zo dat een bepaald proces gans mijn pc "opsnoept".

Het probleem treed niet altijd op. Direct na het opstarten van de pc heb ik er nooit last van, een tiental minuten later wel. Daarna een halfuur later niet meer, enz...

Het probleem is altijd verholpen als ik :

- oftewel het proces dwm.exe afsluit (dan treed het probleem NOOIT op, ook niet na 3 uur achter elkaar werken op de pc)

- OF ik mijn pc opnieuw opstart (maar dan treed het probleem bv na een kwartier uur op)

Mijn hardware gegevens via Speccy:

http://speccy.piriform.com/results/SeMHvaXOfk6hDOHCqC6PqzS

Nu heb ik de verversingsfrequentie verlaagt van grafische kaart en momenteel geen last meer van lag. Hopelijk is het nu opgelost. (ik vrees ervoor maar hoop doet leven)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lag probleem blijkbaar opgelost door verversingsfrequentie van grafische kaart naar 60 mhz ofzo te zetten in plaats van 75. Dus dat is al opgelost.

Leuk bakje xD

Maar waarom 3 x 2 GB ram op dual channel?

Dan verlies je toch aan snelheid of ben ik mis?

Ja. De link die asus geeft is mijn bakje. Mijn moederbord heeft problemen met mijn ram geheugen. 1 ram-gleuf is waarschijnlijk kapot. Is het dan beter dat ik één geheugenlatje van 4 GB koop (of 2 van 4GB).

Van dual channel ken ik absoluut niets. Hardware he, weinig kennis van. Kan best zijn dat ik dan aan snelheid verlies. Hoe moet ik het oplossen? Wat raad je me aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.