Ga naar inhoud

Flash10b.ocx


Aanbevolen berichten

Door een verkeerde handeling heb ik windows xp (pro) als besturingssysteem geïnstalleerd op mijn oude pc naast windows xp (pro) - blijkbaar een niet illegale versie. De illegale versie staat op c, de nieuwe legale versie staat op de D-schijf.

Met behulp van microsoft ben ik erin geslaagd dat de illegale versie niet meer verschijnt bij het opstarten, alwaar ik een keuze kon maken tussen de illegale of legale versie.

Microsoft adviseerde om de illegale versie op de C-schijf gewoon te verwijderen. Dit lukt me niet. Ik krijg steeds het bericht flash10b.ocx kan niet worden verwijderd. Ik heb dan gtracht de C-schijf te formatteren maar dat lukt evenmin. Zijn er eventueel oplossingen voor dit fenomeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel de Windows map verwijderen lijkt me gevaarlijk. Het is niet omdat je de Windows map verwijderd, dat XP volledig van je pc is. Overal zijn er nog relaties tussen Windows-bestanden te vinden.

Ik zou gans de C: partitie formatteren.

De pc wordt dus opgestart vanaf de D: schijf want daar staat je besturingssysteem op.

Het beste is dan om vanuit D je partitie C te formatteren of te verwijderen.

Via schijfbeheer moet dit lukken.

Lees hier. (lees Een standaardvolume formatteren. Let natuurlijk goed op dat je niet D: selecteert om te formatteren, maar wel C:)

Samengevat:

Schijfbeheer gebruiken (in Windows XP):

U start Schijfbeheer als volgt:

  1. Meld u aan als beheerder of als lid van de groep Administrators.
  2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK.
  3. Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer. Het venster Schijfbeheer wordt weergegeven. Uw schijven en volumes worden zowel grafisch als in een lijst weergegeven. Als u de weergave van uw schijven en volumes in de bovenste en onderste deelvensters wilt aanpassen, wijst u Boven of Onder aan in het menu Beeld, waarna u op de gewenste weergave klikt.

Een standaardvolume formatteren:

Als u een partitie, logisch station of standaardvolume wilt formatteren, gaat u als volgt te werk:

  1. Klik met de rechtermuisknop in het venster Schijfbeheer op de partitie of het logische station dat u (opnieuw) wilt formatteren. Klik op Formatteren.
  2. Typ in het dialoogvenster Formatteren een naam voor het volume in het vak Volumenaam. Deze stap is optioneel.
  3. Klik op het gewenste bestandssysteem in het vak Bestandssysteem. U kunt ook de aan de schijf toegewezen eenheidsgrootte wijzigen. Geef vervolgens aan of u een snelle formattering wilt uitvoeren of dat u bestands- en mapcompressie wilt inschakelen voor NTFS-volumes.
  4. Klik op OK.
  5. Klik op OK als u wordt verzocht de formattering te bevestigen. Het formatteren wordt gestart.

BRON: http://support.microsoft.com/kb/309000/nl

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.