Ga naar inhoud

Opstartprobleem


Severin

Aanbevolen berichten

Mijn 2 jaar oude Medion pc wil niet meer opstarten.

Als ik de pc aan zet krijg ik het Intel logo (biepjes zo te horen goed) vervolgens het keuzescherm

dat je krijgt als de pc niet goed is afgesloten.

Als ik kies "normaal opstarten" start de pc opnieuw op met het Intel logo en vervolgens het keuzescherm,

als ik kies voor opstarten in veilige modus scrolt er een lijst met geladen driver over het scherm en blijft vervolgens

hangen of soms gaat de pc weer opstarten.

Kan zo eindeloos doorgaan.

De laatste paar keer dat pc nog wel werkte duurde het opstarten erg lang, soms wel een half uur.

Ik hoop niet dat de harde schijf naar de knoppen is, of misschien het RAM geheugen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een windows installatie-DVD (zelfde versie als die op je PC) ?

Of een herstelschijf?

Als je die niet hebt kan je eens proberen door te herstarten en direct op de F8 te tokkelen.

Als je in veilige modus bent kies je voor veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Lukt dat nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het nog eens geprobeert en nu liep hij door na de drivers, kreeg blauw scherm met wat text over geheugen en deze regel:

0x0000000050 (0xFFFFFFEC, 0X0000000000, 0X82E487EF, 0X00000000)

vervolgens ging de pc weer opnieuw opstarten naar het keuzescherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een verschil tussen een recovery- disk van medion zelf en een herstelschijf van windows.

Als je recovery-disks bij je PC krijgt dienen die om je PC terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Dus je PC wordt dan terug gezet zoals de dag van de aankoop.

Met een herstel- DVD of installatie- dvd kan je herstel doen zoals opstartherstel.

Je kan via deze link een recovery disk downloaden.

Ik weet niet welke windows je hebt, je dient dus nog de juiste versie te kiezen.

Je moet de disk dan nog branden.

De uitleg staat ook op de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vista recovery disk gebrand op een cd, de pc opgestart maar geen resultaat, blijft opnieuw opstarten.

1e keer met de cd wel een blauw scherm met oa NTLS.sys address 8B29FC01 base at 8B20F000 en nog wat maar toen was het scherm weg en begon de pc weer opnieuw op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je cd/dvd-rom moet als first boot staan. ( zie bericht 7 van Asus)

Je herstelschijf moet in je dvd-rom zitten.

Herstart je pc.

Dan moet je even opletten.

Als er onderaan het scherm de tekst verschijnt: "DRUK OP EEN TOETS ALS U DE COMPUTER VANAF EEN CD OF DVD WILT STARTEN" druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Zo kan je opstarten vanaf cd/dvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cd/dvd staat op first boot (zie geen keuzemogelijkheid na opstarten, heb del. geprobeerd waarna ik boot kon wijzigen maar stond goed), na opstarten komt cursor dan keuzescherm veilige modus/normaal opstarten, bij normaal opstarten komt error, kan windows niet opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.