Ga naar inhoud

nieuwe laptop


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te kopen. Deze zou voornamelijk gebruikt worden om te gamen en wat officetoepassingen. Mijn budget ligt rond de 1000 €.

Ik heb even kort de voornaamste eigenschappen van 2 laptops die ik voorlopig geselecteerd heb op een rijtje gezet.

Welke zou de beste zijn, of zijn er nog betere alternatieven, of kan ik gerust wat goedkoper gaan en toch een degelijk toestel hebben?

HP Pavilion dv6-6150eb

Intel Core i7 2630QM

Ram: 8 gig DDR 3

Harde schijf: 750 gig 7200rpm

Scherm: 15.6 inch

Grafische kaart: AMD Radeon HD 6770M; 2048mb

Accu: 6 cellen

Prijs: 999 EUR

Dell xps 17

Intel Core i7 2630QM

Ram: 6 gig DDR 3

Harde schijf: 500 gig 7200rpm

Scherm: 17.3 inch

Grafische kaart: 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M

Accu: 9 cellen

Prijs: 1044 EUR

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je er op wilt gaan gamen is het dan niet beter om een vaste PC te kopen?

deze zal veel beter voldoen aan jouw eisen dan welke laptop dan ook voor de zelfde prijs.

volgens passmark is de bovenste laptop qua graphics beter dan de onderste laptop, maar aangezien het scherm bij de onderste groter is zou ik voor die gaan (tenzij je extern een scherm wilt aansluiten) want 15,3 Inch vind ik te klein om echt op te kunnen gamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een keuze moet maken tussen de twee mogelijke laptops ga ik voor de Dell, zeker weten...HP vind ik 'not done', tenzij voor een printer.

Als ik een keuze moet maken in schermgrootte dan ga ik eerder voor 15.6" dan voor 17.3"...een laptop staat voor mij nog altijd gelijk met mobiliteit...en dat kan je niet meteen zeggen van een 17.3".

Als je office-toepassingen wil doen : prima toestellen !...om te gamen zijn er andere toestellen dan laptops op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@asus, waarom vind je HP notebooks not done?

@gaude, vergeet niet dat die HP notebook een 5400rpm hdd heeft en geen 7200rpm zoals jij aangeeft. Als je wat rondkijkt kan je hem ook al 100 euro goekoper vinden (hp dv6-6150eb).

Als ik rond de €1000 spendeer aan een laptop dan heb ik een lijstje met verschillende prioriteiten samengesteld.

Een belangrijke prioriteit is dan o.a. kwaliteit en bedrijfszekerheid...op dat vlak voldoet HP voor mij helaas niet.

Da's uiteraard een zuiver subjectief gegeven/oordeel, gevormd door een aantal ervaringen.

Objectieve info vind je hier (klik er op).

De HDD uit de HP is idd een 5400 rpm-versie volgens de info (klik er op) die HP zelf geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat artikel is mij bekend. Maar daar zit ergens een ongekende variabele in. Mijn persoonlijke ervaring is anders, maar zo heeft iedereen zijn ervaring :). Asus en toshiba zijn zeker goed, maar dat HP het slechts scoort klopt niet. Mijn ervaring leert me dat acer veruit het slechts scoort en dat hun garantie afhandeling ook het traagst is. Natuurlijk kan dat van jaar tot jaar verschillen, want bedrijven willen nu ook eenmaal vooruit. (artikel nov 2009)

heel subjectief en objectief mag je zo een artikel niet echt noemen. De firma die het artikel uitbrengt, "verkoopt" garanties, ze hebben er dus baat bij om gegevens naar buiten te brengen die mensen zou aanzetten om garanties te kopen. ... snap je waar ik naar toe wel ... :)

aangepast door DieterGK
Link naar reactie
Delen op andere sites

heel subjectief en objectief mag je zo een artikel niet echt noemen. De firma die het artikel uitbrengt, "verkoopt" garanties, ze hebben er dus baat bij om gegevens naar buiten te brengen die mensen zou aanzetten om garanties te kopen. ... snap je waar ik naar toe wel ... :)

Ik snap waar je naar toe wil... ;-)

Nu, deze cijfers zijn daarom niet noodzakelijk gemanipuleerd...daar voor zou je er dan ook de verkoopcijfers moeten naast leggen...

Veel automobilistenbonden bieden bijstandsverzekeringen aan...en hebben ook pechstatistieken...die zijn daarom niet noodzakelijk gemanipuleerd.

De cijfers die SquareTrade hanteert zijn geen vertekend beeld...wat goed is, scoort goed...wat slecht(er) is scoort nu eenmaal ook minder goed...of je dan laatste of voorlaatste scoort maakt dan weinig uit.

De tendens van deze scores worden ook diverse andere sites bevestigd.

Snap je waar ik naar toe wil ?... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.