Ga naar inhoud

Wat is de beste geheugenopslag voor films af te spelen in een draagbare dvd speler.


Wim41

Aanbevolen berichten

Wij kochten onlangs een draagbare dvd speler van Medion (md 82767)om de lange autoreis naar frankrijk voor onze kinderen wat gemakkelijker te maken. Ik heb ondertussen ook al wat films avi bestanden op computer staan en wil die nu bundelen in een usb stick, externe harde schijf of geheugenkaart (alles is aansluitbaar op de dvd speler) om zo onnodig veel schijven in de auto te moeten meepakken. Mijn vraag is wat het beste systeem is om te gebruiken. Het is niet zo dat we alle films willen houden. Eenmaal de kinderen ze enkele keren gezien hebben kunnen ze er af. Maar er zouden er toch wel een dertig tal minimaal constant moeten op kunnen.

Heeft er iemand tips ? Betrouwbare sites waar we iets kunnen kopen ? Merken ?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een USB stick lijkt me de beste oplossing. Deze zijn het minst kwetsbaar en je hebt er van 32 GB, dus heel wat ruimte.

Voor prijzen google je best eens, de merken doen er niet zoveel toe, er zijn maar een paar fabrikanten van de chips, dus uiteindelijk zijn ze zowat allemaal gelijk. Een goede prijs en een garantie lijken me de belangrijkste kriteria.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een betrouwbare site is deze (klik er op)...uiteraard vind je in diverse online-shops verschillende aanbiedingen, net zoals je ook een ruim aanbod USB-sticks kan vinden in diverse supermarkten en bij de locale 'computerboer'.

USB-sticks bestaan tegenwoordig tot 256GB (!), maar het prijskaartje is uiteraard navenant... :-)

Een leuke review over USB-sticks vind je hier (klik er op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal idd gaan voor een usb stick. Inderdaad minder kwetsbaar. Zeker belangrijk aangezien de kinderen er vooral zullen mee werken ! 32 giga lijkt me wel geschikt. Promind, als ik de review lees via het berichtje van Asus lees ik dat er toch een verschil zit in kwaliteit bij het ene merk dan bij het andere ?? Het ene usbmerk werkt sneller dan het andere ? Volgens de review was de Kingston DataTraveler R500 32GB (USB 2) wel een heel degelijke usb stick of zijn dit commerciële praatjes ?

Groeten Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.