Ga naar inhoud

OpenDNS, voor sneller internet


Gast

Aanbevolen berichten

Ik was aan het rond kijken op youtube en vond iets dat je je DNS kan veranderen en dat je dan sneller internet hebt. Ik had het gedaan en mijn prestaties gingen voor 20% sneller. Best handig om te weten?

Vorige prestaties bij Speedtest

89 ping

18MB/s Download piek snelheden tot 26MB/s

0.87 Upload snelheid

Na de DNS te hebben verandert.

Ping 9

22MB/s piek snelheden tot 34MB/s

1.12 upload snelheid

misschien voor diegene die net een beetje sneller internet willen leuk, maar is dit wel 100% veilig enz, want daarover weet ik het eigenlijk niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je hebt waarschijnlijk OpenDns op uw pc gedaan maar je zou het beter doen in de router zelf en dat gel het voor alle PC

Maar dat wilt niet zeggen dat je vlugger download hoor.

Het is gewoon toeval dat je vlugger download.

Wel is zo dat openDNS een betere verbinding heeft met internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, vertel eens hoe het moet dan

mvg

Voor windows 7:

Start --> configuratiescherm --> netwerk en internet --> Netwerk Centrum en dan hier op klikken:[ATTACH=CONFIG]12375[/ATTACH]

Dan 'Eigenschappen' --> 'QoS-pakketplanner' en 'Bestands- en printerdeling voor microsoft netwerken' uitvinken

Dubbel klik op 'internet protocol versie 4' en dan alle settings overnemen van de screenshot: [ATTACH=CONFIG]12376[/ATTACH]

Nu moet je nog de Cache van je web browser verwijderen en flushen:

Voor windows 7: Start --> typ in de zoekbalk 'cmd' en typ bij cmd ipconfig/flushdns

Internet Cache verwijderen: gewoon bij 'opties' --> delete history en daar ergens de Cache verwijdere :) waar het precies staat bij internet explore of firefox weet ik niet want ik gebruik Google Chrome :)

Onduidelijk of heb je ander systeem, zeg het dan even xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opdrachtprompt open je best als administrator : start (Windowsknop links onderaan) --> alle programma's --> bureau-accessoires --> opdrachtprompt...klik er met rechts op en kies voor als administrator uitvoeren.

Bij het ingeven van ipconfig /flushdns dien je rekening te houden met de spatie tussen ipconfig en / .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.