Ga naar inhoud

PC-scherm weergen op TV


likerk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer de oranje aansluiting eens, als je een HDMI kabel hebt (dus niet zo een kabel als eerder vermeld) maar normaal lukt het ook met die ander kabel. als je ook geluid langs je TV wilt moet je ook een kabel voor geluid aansluiten denk ik....

Om gewoon je beeld van je pc-scherm te kopieren naar je TV moet je naar het controle-panel van je beeldscherm gaan.

Daar kan je (afhankelijk van je grafische kaart) je scherm dupliceren (klonen)

Bij mij werkt dit bv door in controlepanel op "display" te klikken, dan "set up multiple displays", daarna met rechtermuisknop op 1 van de afgebeelde schermen klikken en "clone" klikken.

Heb je dit al eens uitgeprobeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind nergens iets over scherm dupliceren en weet niet goed wat/hoe/waar ik configuratiescherm moet wijzigen

Onder beeldscherm heb ik 5 delen

1. resolutie aanpassen

2. kleuren kalibreren

3 beelscherminstellingen wijzigen

4. Clear-type tekst aanpassen

5. aanpassen tekengrootte instellen

Is het een van deze 5 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind nergens iets over scherm dupliceren en weet niet goed wat/hoe/waar ik configuratiescherm moet wijzigen

Onder beeldscherm heb ik 5 delen

1. resolutie aanpassen

2. kleuren kalibreren

3 beelscherminstellingen wijzigen

4. Clear-type tekst aanpassen

5. aanpassen tekengrootte instellen

Is het een van deze 5 ?

Nu zie ik pas in post nr 10 wat voor videokaart je hebt :embarassed: ... een (geforce) n450GTS..... NVIDIA dus ....

ok, probeer dit eens:

- zorg dat je TV-scherm aangesloten is op je pc (samen met je pc-scherm natuurlijk)

- klik met je RECHTER-muisknop op je bureaublad

- als alles goed is moet je nu ergens NVIDIA Control Panel zien staan, klik hierop.

- nu zit je in het control panel, normaal zie je links in de kolom display staan, in "display" staat set up multiple displays. als je hierop klikt zie je normaal aan de rechterkant 2 vierkanten staan (deze stellen je schermen voor) met daarin respectievelijk 1 en 2.

- klik nu met de RECHTER-muisknop op 1 van die vierkanten, en selecteer clone

Normaal heb je nu je pc-beeldscherm gedupliceerd naar je tv-scherm

succes !

aangepast door Egnal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn pc is het iets wat anders (oa in ’t nederlands)

Na klik rechtermuisknop krijg ik oa volgende :

Grafische opties met oa volgende onderverdelingen :

· Uitvoer naar

- Digitaal beeldscherm

- Digitale tv

- Gekloonde schermen

- Uitgebreide bureaublad (IS AANGEVINKT) met 2 onderverdelingen:

Digitaal beeldscherm + Digitale televisie (IS AANGEVINKT)

En Digitale televisie + Digitaal beeldscherm (juist hetzelfde maar andere volgorde)

Is het aan deze instellingen dat ik iets zou moeten wijzigen ?

Ik denk dat ik het helemaal heb verprutst, ik heb digitale TV aangevinkt maar geen beeld meer op PC

Na heropstart wou ik instellingen terugzetten met rechtermuisknop, maar nu krijg ik andere mogelijkheden zoals

- Volledig scherm

- Sneltoetsen

- Taakbalkpictogram

- Ballonmelding

- Rotatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn pc is het iets wat anders (oa in ’t nederlands)

Na klik rechtermuisknop krijg ik oa volgende :

Grafische opties met oa volgende onderverdelingen :

· Uitvoer naar

- Digitaal beeldscherm

- Digitale tv

- Gekloonde schermen

- Uitgebreide bureaublad (IS AANGEVINKT) met 2 onderverdelingen:

Digitaal beeldscherm + Digitale televisie (IS AANGEVINKT)

En Digitale televisie + Digitaal beeldscherm (juist hetzelfde maar andere volgorde)

Is het aan deze instellingen dat ik iets zou moeten wijzigen ?

Ik denk dat ik het helemaal heb verprutst, ik heb digitale TV aangevinkt maar geen beeld meer op PC

Na heropstart wou ik instellingen terugzetten met rechtermuisknop, maar nu krijg ik andere mogelijkheden zoals

- Volledig scherm

- Sneltoetsen

- Taakbalkpictogram

- Ballonmelding

- Rotatie

als je digitale tv heb aangevinkt , heb je je TV als hoofdscherm aangeklikt .... dwz dat je al je acties opnieuw kan instellen, maar dan moet je wel naar je TV-scherm kijken (en klikken) (aangezien deze nu je "computer-scherm" is geworden.)

Eigenlijk moest je gewoon gekloonde schermen hebben aangevinkt, het werd toch al meermaals aangegeven als oplossing.

Dus toen je digitale tv aanvinkte had je geen beeld meer op pc-scherm. Maar dan moet je toch beeld hebben gehad op je TV ?

Nadat je je pc had herstart, op welk scherm werkte je dan toen je die andere mogelijkheden had om uit te kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.