Ga naar inhoud

PC-scherm weergen op TV


likerk

Aanbevolen berichten

ik denk eerder dat digitaal beeldscherm = TV

en monitor = PC-scherm maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Je moet er gewoon voor zorgen dat je pc-scherm op de eerste plaats staat en je TV op de 2de plaats.

Wil dit nu zeggen dat je hetzelfde beeld hebt op beide schermen (gekloond) zoals je gewenst had ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit is het resultaat met een Lenovo Thinkpad en een PHILIPS led TV, gebruik wel een HDMI-A kabel

Hierbij een paar screenshots

post-26208-1417704506,8823_thumb.jpg

Je moet wel de TV aansluiten voor je de settings kunt doen, anders zie je de twee displays optie niet.

De settings waren dus clone, primary = TV, secondary = built-in display.

Dit geeft bij mij synchroom beeld op laptp en TV én klank via TV.

PS: Je onboard video is toch disabled in de bios ?

Ik weet niet of dit op een vaste PC ook werkt maar ik vermoed van wel.

post-26208-1417704506,8479_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraf : het gaat om een vaste pc - en maak er meestal gebruik van om naar voetbal te kijken

Als ik de hdmi kabel aansluit zie ik niets meer op mijn pc (zwart scherm) en kan ik dus ook niet naar settings gaan

Volgende begrijp ik totaal niet (te technisch voor mij) : Je onboard video is toch disabled in de bios ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekom het volgende:

Na wijziging instellingen (zonder HDMI-kabel aan te sluiten - anders gaat het niet omwille van zwart pc-scherm)

Eerst Windows +P : dan krijg ik volgende mogelijkheden - waar ik op dupliceren klikte

- alleen op computer

- dupliceren

- uitbreiden

- alleen op projector

Dan met rechtermuisknop op grafische eigenschappen

Beeldscherm -> meerdere beeldschermen

- werkstand: gekloonde schermen (andere mogelijkheden: enkel scherm en uitgebreid bureaublad)

- primair beeldscherm: digitaal beeldscherm PLEE2208HDD (andere mogelijkheid: monitor)

- tweede beeldscherm: Monitor (andere mogelijkheid: digitaal beeldscherm PLEE2208HDD)

Moet ik hier iets aan veranderen ?

Op TV (een recente Panasonic) kan ik enkel via AV-toets wijzigen naar

HDMI1 (waar het thans op staat)

of wijzigen naar HDMI2 , 3 of 4 - TV - PC - Mediaserver - Component - AV1 2 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je primaire scherm zou je TV moeten worden. Probleem is blijkbaar dat als je die aansluit dat je PC scherm zwart wordt. Misschien dat dit nu niet meer gebeurt omdat de display op "dupliceren" staat. Maar als je beeld op je tv hebt, kan je dan op die manier niet terug je display settings aanpassen ? Je klavier etc van de PC werken ook als je scherm zwart is hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk ben ik er - volledig door jullie uitleg - in geslaagd om beeld pc op tv te laten verschijnen afspelen en dit terwijl ik ook beeld heb op mijn pc

Vraag met niet meer hoe; ik heb zowat aan van alles zitten "prutsen"

Ik heb wel dikwijls de Windowstoets samen met P moeten induwen waar ik dan steeds moest kiezen voor dupliceren

Volgens grafische eigenschappen (ik weet niet hoe ik dit hier moet kopieren) staat er onder "Meerdere beeldschermen" nu het volgende

- Werkstand: Gekloonde schermen

- Primair beeldscherm: Digitaalbeeldscherm PLE22....

- Tweede beeldscherm: Digitale televisie Panasonic TV

Nogmaals bedankt en hopelijk blijft het werken na heropstart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.