Ga naar inhoud

PC-scherm weergen op TV


likerk

Aanbevolen berichten

Om te zien welke videokaart in je PC zit kan je best onderstaande uitvoeren, zo krijgen we een overzicht van de aanwezige hardware.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als het klopt wat ik terugvind heb je achteraan je PC een HDMI poort. (zie foto). Als dat klopt dan kan je een tv via HDMI kabel aansluiten. Normaal zie je dan hetzelfde beeld als op je PC.

De aansluiting is de tweede van links.

Kan je eens kijken of dit klopt ?

post-26208-1417704497,1814_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de oranje aansluiting eens, als je een HDMI kabel hebt (dus niet zo een kabel als eerder vermeld) maar normaal lukt het ook met die ander kabel. als je ook geluid langs je TV wilt moet je ook een kabel voor geluid aansluiten denk ik....

Om gewoon je beeld van je pc-scherm te kopieren naar je TV moet je naar het controle-panel van je beeldscherm gaan.

Daar kan je (afhankelijk van je grafische kaart) je scherm dupliceren (klonen)

Bij mij werkt dit bv door in controlepanel op "display" te klikken, dan "set up multiple displays", daarna met rechtermuisknop op 1 van de afgebeelde schermen klikken en "clone" klikken.

aangepast door Egnal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook dat je een HDMI uitgang hebt (oranje). Met een HDMI-A kabel kan je verbinding maken met je TV toestel (als die een HDMI ingang heeft uiteraard).

Je hebt dan deze kabel nodig. Dit geeft in principe het beste resultaat maar zo'n kabel is niet goedkoop, dus het hangt ervan af wat je wil bereiken en eventueel betalen. Informeer je in elk geval eerst goed.

Ik heb geen manier gevonden om de Fn toetsen te gebruiken via een normaal klavier en ik heb geen vaste PC meer dus kan het niet testen momenteel.

Maar ik vermoed ook dat een gewone PC video kaart die functies niet ondersteunt.

Als je een HDMI kabel hebt, of je kan er eentje even leven kan je misschien zo proberen ?

post-26208-1417704497,2323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor de tijd en moeite die jullie er hebben ingestoken

Zowel mijn pc als tv hebben een HDMI-toegang, maar als ik niet zeker ben dat dit zal werken ga ik er ook geen kopen, ik heb een kabel nodig van ca 4 m.

Is het er een zoals op deze link ? Pixmania MANNETJE/MANNETJE HDMI KABEL - 5 M - 3D - 1.4 - ETHERNET test prijsvergelijking prijs vegelijken Pixmania MANNETJE/MANNETJE HDMI KABEL - 5 M - 3D - 1.4 - ETHERNET - Belgi

Via controlepanel (waarschijnlijk configuratiescherm bij mij) ben ik niet verder geraakt : na beeldscherm heb ik veel keuzemogelijkheden en ik wil niet nog meer problemen krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n HDMI- kabel is ook bruikbaar bij bijvoorbeeld dvd- spelers, tussen je tv en een indi- box of recorder, PS3 enz.....

Het laat je toe om digitaal te ontvangen terwijl je bij die vga- kabel enkel analoog werkt.

De versie 1.4 beschikt extra over:

  • HDMI Ethernet kanaal
  • • Audio return kanaal
  • • 3D over HDMI
  • • 4K x 2K resolutie ondersteuning
  • • Uitgebreide ondersteuning voor kleur plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.