Ga naar inhoud

Asus N53SV-SZ404V


Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ziet er inderdaad prima uit !

Kijk of je even kan werken op een demo-versie in de winkel...constructief gezien zie ik maar één nadeel : het toetsenbord heeft de neiging om lichtjes door te buigen wanneer je nogal hard op de toetsen duwt...als je van de zachte aanpak bent ga je daar geen last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen een 5400 en 7200 rpm toeren hdd is in een laptop voor een groot aantal gebruikers duidelijk merkbaar. Natuurlijk zoals asus aanhaalt spreken we bij het opstarten niet over een verschil van minuten, maar wel over seconden.

Maar het verschil is vindt ik persoonlijk zeker merkbaar voor mensen die redelijk veel met hun laptop werken of gewoon internetten (veel is > 2u per dag). Zoals bij het opstarten van simpel weg internet explorer of dergelijke. Het is maar 1 of 2 seconden vervschil, maar voor een veel gebruiker is dat in praktijk een tijd die merkbaar is en het systeem gevoelsmatig vlotter/sneller laat aanvoelen.

Ook moet je rekening houden dat je een windows systeem nooit clean kan houden, naar verloop van tijd heb je altijd een hoop plugins/tools/virusscanner/windows updates en andere crap op je pc staan. Als je je pc weinig gebruikt zoals 1u per dag, dan hoef je je geen koppijn te maken over hdd snelheid neem dan gewoon het goedkoopste :P

natuurlijk een SSD is de aanrader als je je laptop vlot wilt laten lopen. Ik heb zelf alle soorten hdd's gehad van 4200/5400/7200. Nu heb ik een ssd en ik wil persoonlijk nooit meer terug naar een gewone hdd :). Windows opstarten vanaf een SSD is daadwerklijk wel een verschil in minuten!

---------- Post toegevoegd om 10:16 ---------- Vorige post was om 10:08 ----------

Nog betreffende de Asus notebooks. Met de X-reeksen moet je je altijd goed bevragen bij de winkel. Want dit zijn toch vaak speciale reeksen die dan enkel via een bepaalde keten worden verkocht. Als je de N of K reeks neemt die normaal wel overal verkrijgbaar zijn dan heb je bijvoorbeeld ook zo goed als altijd Asus 2 jaar pickup & return. Bij x-reeksen heb ik al geweten dat er geen pickup & return op zat en dat men voor garantie terug naar de winkel moest. In de meeste gevallen en voor de meeste mensen maakt dat geen verschil en is dat geen probleem natuurlijk. Maar je kan het beter navragen. Ook de X-reeks heeft dacht ik geen usb3 terwijl N/K reeks tegenwoordig wel usb3 aansluiting hebben. Zo van die kleine dingen maaken dat de x-reeksen van asus regematig in verhouding toch zeer goedkoop aangeboden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je helaas zelf beslissen. :) Beide laptops bieden waar voor hun geld. De ene is een paar euro duurder dan de andere, maar die heeft dan ook weer wat extras. Dus je zal moeten kiezen of die extras nodig hebt of niet. De ene is 15 inch met qwerty toetsenbord, de andere 17 inch met azerty toetsenbord. De keuze is dus aan u :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.