Ga naar inhoud

Asus N53SV-SZ404V


Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

Ziet er keurig uit...er is verder geen info over te vinden, dus ik vermoed dat het een speciale Carrefour-versie is...kwam (al eventjes geleden...) ook voor bij Carrefour-versies van Fujitsu Siemens.

Net zoals TwoM associeer ik de Carrefour eerder met nectarines, croissants en stoofvlees dan met laptops...xD

De meeste Asus-laptops hebben tegenwoordig een HDD van 5400 tr/min.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[schiet mij niet dood als het niet helemaal juist (geformuleerd) is :P]

De snelheid van de harde schijf maakt vooral verschil bij de harde schijf waarop je besturingssysteem en programma's staan. Een hogere snelheid betekent een snellere toegangstijd tot je bestanden. Dat wil dus zeggen dat je programma's iets rapper in het RAM geheugen worden geladen en dus iets rapper opstarten. Je besturingssysteem zal ook iets rapper opstarten. Of dit allemaal heel veel verschil maakt weet ik niet maar dat zullen de experts wel verduidelijken hier.

Het nadeel is wel dat zo'n schijven vaak meer lawaai maken, meer verbruiken en duurder zijn.

Als je zeker wilt zijn moet je misschien eens een mailtje proberen sturen naar de 'technische dienst' van Carrefour ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een standaard laptopgebruiker gaat geen verschil merken tussen een HDD van 5400 of 7200 tr/min...wanneer je zogenaamd zwaardere programma's gaat draaien (Photoshop...) zou je inderdaad met de chronometer verschillen kunnen vaststellen, maar dan is nog de vraag of je dat zelf gaat merken...

Sommigen spreken van een verschil in opstarttijd...dit gaat voor de meesten onder ons ook weinig verschil/winst uitmaken...er is op dat vlak meer winst te halen uit een optimaal beheer van je opstarters...je gaat echt géén 2 minuten eerder op internet zitten indien je een HDD hebt ingebouwd van 7200 tr/min.

De redenen waarom je nog veel HDD's van 5400 tr/min aantreft in laptops zijn inderdaad diegene die TwoM aanhaalt : stiller, minder energieverbruik én ook koeler (minder opwarming door lager toerental)...die koeling/opwarming is net een gevoelig punt bij laptops/netbooks.

En : de snelheid van het totaal wordt nog altijd bepaald door het geheel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.