Ga naar inhoud

Eail opent zonder wachtwoord.Kan ik dat veranderen


retlawv

Aanbevolen berichten

Het is een bekend probleem maar het geldt niet alleen voor de Windows Mail client, maar daar is het wel verwarrender aangezien er een login wordt gevraagd die niet gebruikt wordt.

De simpelste manier om je mail te beschermen is zorgen de je je PC niet onbeschermd achterlaat terwijl je ingelogd bent op windows. Wat trouwens altijd een goede gewoonte is. Bij "Start" "Afsluiten" kan je de optie "Vergrendelen" (vermoed ik, mijn versie is engels :hmmmm:) gebruiken. Op die manier is je PC veilig voor nieuwsgierige ogen en je bent toch dadelijk terug waar je hem achterliet als je terugkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie ik klik op het bureaublad op mijn icoon windows live mail.Dan komt dat klein schermpje en vervolgens zou ik mijn wachtwoord moeten intypen en dan zou pas mijn windows live mail mogen openen.

Bedankt Promind voor je tip.Ik luister hier nog even of er andere oplossingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open je Windows Live Mail en ga naar het hoofdscherm van het programma.

Klik bovenaan rechts op het witte driehoekje, kies dan opties en e-mailaccount.

post-20447-1417704505,9803_thumb.jpgNuklik je op je e-mailaccount en kies je voor eigenschappen.

post-20447-1417704506,2029_thumb.jpgGa nu naar het tabblad servers en haal het vinkje weg bij wachtwoord onthouden...bevestig deze wijziging door eerst op toepassen te klikken, nadien op ok.

post-20447-1417704506,2354_thumb.jpg

Sluit Windows Live Mail en herstart je PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eerst de tip uit bericht 16 uit.

Als dat niet werkt (wat me zou verwonderen), kan je dit proberen:

- je kan de coockie verwijderen die windows live messenger aangemaakt heeft, maar dan mag je niet "wachtwoord onthouden" klikken (zie je document in bericht 8) als je inlogt, want dan wordt de coockie weer bewaard.

Windows Live Messenger en Windows Mail dus, hangen samen met Internet Explorer (raar he).

Daarom kan je de aangemaakte coockies van Internet Explorer voor Windows Live best verwijderen.

  • Coockies verwijderen in Internet Explorer:

- start internet explorer op

- druk op de alt toets. Er verschijnt een menu.

- ga naar het menu Extra en kies Internetopties

- ga naar het tabblad Algmeen (staat normaal al klaar)

- klik bij "browsergeschiedenis" op Verwijderen...

- zorg dat er overal een vinkje staat

- klik onderaan op de knop Verwijderen

. Nu zijn de coockies voor internet explorer verwijderd.

  • Om de coockies in firefox te verwijderen:

- start firefox op

- druk op de Alt toets

- ga naar het menu extra/opties

- ga naar het tabblad Privacy

- bij "firefox zal" kiest u voor "aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis"

- daarna klikt u rechts op Coockies tonen...

- en daarna op "Alle coockies verwijderen".

  • Je zou ook kunnen proberen om je Internet Explorer opnieuw in te stellen:

- start internet explorer op

- druk op de Alt toets op je toetsenbord

- er verschijnt een menu. Ga naar het menu Extra en kies Internetopties

- ga naar het tabblad Geavanceerd en klik onderaan rechts op de knop "Opnieuw instellen..."

(dit vond ik ook nog http://msgroups.net/microsoft.public.windows.live.mail.desktop/Signing-in-issue-remembers-sign-in-password)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor je reactie.

Maar het werkt niet.Dat wachtwoord op die server is het wachtwoord en gebruikersnaam die telenet je in het begin geeft.

In het aanmeldingsvenster staat mijn emailadres en dan het wachtwoord dat ik zelf gemaakt heb.Als ik dat invul zou mijn mail zich pas mogen openen.En niet als ik gewoon op ok of annuleren klik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik opteren voor de tip die ProMind gaf in post 12 : PC vergrendelen wanneer je hem verlaat.

Als je gebruikersprofiel met een wachtwoord is beveiligd is dan niet alleen je e-mail veilig, maar ook al je ander persoonlijk materiaal zoals foto's, documenten, enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.