Ga naar inhoud

Software verwijderen via regedit


pieter-lorre

Aanbevolen berichten

Bij de aankoop van een DMC-G2W

heb ik een installatie CD ontvangen

met software voor Windows XP

met o.a. PHOTOfunSTUDIO 5.0 HD Edition.

Mijn probleem: ik kan de programma's SimpleViewer Versie: 0.99.0000 en

PhotofunSTUDIO-Viewer versie: 1.00.000 - verkregen bij mijn DMC-TZ1 -

niet verwijderen van de PC. Boodschap bij het verwijderen: Fix

Phoebe5.exe missing error.

Via de helpdesk van Panasonic heb ik dit antwoord verkregen:

De installatie van uw software is door een verkeerde handeling

beschadigd. Voordat u de volgende stap onderneemt dient u een backup van

uw systeem te maken: als u dit niet meer kan via configuratiescherm ->

software enz. moet u het programma manueel verwijderen. Dit doet u door

zelf de nodige mappen te verwijderen: C:\Program

Files\Panasonic\PHOTOfunSTUDIO en als u dat wenst ook via regedit

(ingeven via startmenu, uitvoeren in Windows) de sleutels verwijderen

die naar "phoebe5.exe" verwijzen. Indien u dit niet zelf aandurft a.u.b.

contact opnemen met een IT'er (PC winkel bijvoorbeeld).

Panasonic Helpdesk

Mijn vraag: via regedit heb ik de panasonic map kunnen lokaliseren in HKEY_LOCAL_MACHINE.

Kan ik deze map volledig verwijderen, via Bewerken>Verwijderen, en dan de software opnieuw installeren?

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Veilige Modus, aangemeld als administrator, komt Revo in de lijst van programma's niet voor. Wat doe ik fout? Sorry, voor mijn geklungel.

In de lijst Alle programma's, vind ik wel 2 mappen: - Opstarten> LUMIX Simple Viewer & PHOTOfun Studio 5.0 HD Edition - Panasonic> LUMIX Simple Viewer & PHOTOfun STUDIO 5.0 HD Edition & LUMIX Simple Viewer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag je zelf manueel de map C:\ProgramFiles\Panasonic\PHOTOfunSTUDIO verwijderen, zie ook advies helpdesk en post 3 van Kweezie Wabbit.

Na deze verwijdering mag je de pc opschonen met Ccleaner.

Download CCleaner. (klik er op)

Let op bij de installatie : indien Google Chrome wordt aangeboden dien je bij die vraag beide vinkjes weg te halen.

Sluit alle programma's en openstaande browservensters.

Installeer het programma en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner af en start je pc opnieuw op.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor !.. ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.