Ga naar inhoud

Koppijn bij aanschaf nieuwe laptop


berees

Aanbevolen berichten

Ik mag mezelf binnenkort student noemen(of misschien mag ik dat al), en heb nu dus(eindelijk) een excuus voor een nieuwe laptop. Nou heb ik een setje eisen waar dat ding aan moet voldoen dat me al minstens sinds januari fikse koppijn bezorgt.

In mijn vrije tijd speel ik graag games, dus goeie graphics zijn eigenlijk verplicht. Games vereisen tegenwoordig ook aardig wat rekenkracht van de processor, en dat blijft waarschijnlijk alleen maar toenemen. Ik wil dat ik nog een tijdje kan blijven gamen met de laptop die ik ga aanschaffen, dus een videokaart met 2GB RAM is mijn keuze, samen met een Intel Core i7 processor. Voor de duidelijkheid: ik heb nu een oude desktop van mijn stiefvader, waar ik op verschillende manieren heb bepaald dat die uit 2001 stamt.

Nu komt het koppijn moment: ik ga niet direct op kamers, dus de accu-duur mag niet al te kort zijn. Dat botst dus met de sterke processor en videokaart. Want die laatste 2 hebben de neiging om een aanslag te plegen op de batterij:-)

Nu las ik op de website van Alternate (ALTERNATE) dat de Intel Core i3, i5 en i7 ingebouwde graphics hebben die(schijnbaar heel simpel) verwisseld kunnen worden met de ingebouwde grafische kaart, waardoor de accuduur bijna verdubbeld zou worden.

Alleen wordt die feature alleen genoemd bij laptops van(vreemd genoeg) Alternate zelf.

De vraag is nu dus: is het inderdaad mogelijk om (makkelijk) te switchen tussen Intel HD Graphics 3000 en de ingebouwde grafische kaart, en komt dit inderdaad de accuduur ten goede? En als het antwoord op een van de vragen nee is, wat raden jullie dan aan?

Mocht het nodig zijn: mijn budget ligt tussen 700 en 1000 euro(mijn ouders betalen de helft)

En voor de mensen die zeggen dat ik beter een desktop aan kan schaffen voor gaming: lees het woord "student" nog eens goed over :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die technologie bestaat inderdaad, Nvidia Optimus wordt op een hele boel laptops uitgerust.

Ikzelf beschik over een exemplaar met Optimus, werkt redelijk goed, batterijduur met de Intel HD Graphics is ongeveer 5 uur, met mijn GT540 2 uur.

Een GT540 is verre van een hele goede grafische kaart voor gaming, met een budget van 1000 (voor een laptop) zal je ook niet ver geraken.

Een desktop hoeft niet persé duurder te zijn dan een laptop, integendeel, een desktop biedt veel meer prestaties voor zijn geld dan zijn mobiele collega.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb ik een setje eisen waar dat ding aan moet voldoen dat me al minstens sinds januari fikse koppijn bezorgt.

Gedurende 6 maanden continu aan de bruistabletten...da's al een niet onaardig hapje uit je budget...xD

Je budget = €1000...voor €325 koop je het perfecte gametoestel met tal van extra mogelijkheden en topprestaties.

Dat vul je aan met deze laptop (hybride met Intel en Nvidia) welke meer dan perfect voldoet voor een student en dan zit je perfect binnen je budget : totale kostenplaatje = € 954 .

Een game-laptop kost je minimum €1500.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen… ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.