Ga naar inhoud

opstarten en blue screen


chris91

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet niet echt hoe ik mijn probleem op moet zoeken op google dus ik hoop dat ik hier geholpen kan worden.

Als eerst heb ik het probleem dat als ik me pc aan doe gaat hij na 2-3 seconden weer uit(nog geen beeld op monitor gehad) en daarna gaat hij weer aan en start gewoon de pc op. Alleen start hij in een rare volgorde op.

Eerst het bios scherm, dan in plaats van dat hij windows 7 laad, laat hij mijn 3 schijven zien en dan laat hij weer het bios scherm zien, daarna pas start hij normaal op.

Ook krijg ik wel is blue screen. Vandaag kreeg ik hem toen ik de pc opstarten al meteen. gister kreeg ik hem toen ik een spel op starten en een server in wilde gaan en ongeveer 5 dagen daarvoor kreeg ik hem toen ik gewoon een youtube filmpje maximaliseerde. De blue screen heeft elke keer de code 0xF4. Op internet staat hierover het volgende:

STOP Error 0x000000F4: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION

STOP error 0xF4 means that a process or thread crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. STOP code 0x000000F4 may also display "CRITICAL_OBJECT_TERMINATION" on the same STOP message.

Ik zie hieraan het probleem nog niet. bios resetten heb ik alleen nog geprobeerd.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Alvast bedankt.

Mijn pc specs:

Operating System

MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

CPU

Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz

Sandy Bridge 32nm Technology

RAM

8,00 GB DDR3 @ 686MHz (9-9-9-24)

Motherboard

ASUSTeK Computer INC. P8P67 LE (LGA1155)

Graphics

SyncMaster (1680x1050@60Hz)

ATI Radeon HD 5700 Series

Hard Drives

313GB Hitachi Hitachi HDT725032VLAT80 ATA Device (PATA)

313GB Hitachi Hitachi HDT725032VLA360 ATA Device (SATA)

117GB OCZ-VERTEX3 ATA Device (SSD)

Optical Drives

LITE-ON DVDRW LH-18A1P ATA Device

Audio

Creative X-Fi Audio Processor (WDM)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeemherstel is laad toch gewoon een herstelpunt? Ik heb de pc pas sinds 29 Juli en heb de problemen eigenlijk vanaf het begin al.

nog ter informatie indien dit nodig is:

mijn systeem(windows 7) staat geïnstalleerd op mijn SSD schijf. alle programma's installeer ik op een aparte schijf(op een paar enkele na). Aangezien hij zegt dat "ntoskrnl.exe" het probleem veroorzaakt, kan het misschien zijn dat er een programma per see in de echte program files moet staan? Ik weet niet welk programma dit is.

Ik heb

C: Windows7 (systeem)

D: Data (alle documenten)

S: Software (alle games en programma's)

Dit omdat ik 2 fysieke schijven heb en er geen 1 partitie van kon maken.

aangepast door chris91
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens met het uitvoeren van opstartherstel.

Via deze link (klik erop) kan je de handleiding volgen.

Je kan gewoon je Windows installatie-dvd gebruiken in plaats van de systeemherstelschijf.

Volg de handleiding vanaf "hoe gebruik ik een systeemherstelschijf in noodgevallen".

Systeemherstel is laad toch gewoon een herstelpunt? Ik heb de pc pas sinds 29 Juli en heb de problemen eigenlijk vanaf het begin al.

nog ter informatie indien dit nodig is:

mijn systeem(windows 7) staat geïnstalleerd op mijn SSD schijf. alle programma's installeer ik op een aparte schijf(op een paar enkele na). Aangezien hij zegt dat "ntoskrnl.exe" het probleem veroorzaakt, kan het misschien zijn dat er een programma per see in de echte program files moet staan? Ik weet niet welk programma dit is.

Ik heb

C: Windows7 (systeem)

D: Data (alle documenten)

S: Software (alle games en programma's)

Dit omdat ik 2 fysieke schijven heb en er geen 1 partitie van kon maken.

De tip uit bericht 5 is geen systeemherstel maar opstartherstel.

Heb je dat eens geprobeerd?

Is het een merk -pc of een samen gestelde ?

Indien er hardware problemen zijn kan je toch beter naar de winkel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.