Ga naar inhoud

Opstarten laptop - melding "bad error"


kimeta

Aanbevolen berichten

wanneer ik mijn laptop in de stand by stand zet, gaat deze gewoon normaal aan en uit. Wanneer ik de laptop helemaal uit zet en weer terug aan, dan geeft hij "bad error" en start niet op. Druk ik na deze "Bad error" nogmaals op de aan knop, start deze wel gewoon normaal op. Ik durf de laptop nu niet meer normaal af te sluiten, dus sluit steeds af door af te kiezen voor de stand by

---------- Post toegevoegd om 11:48 ---------- Vorige post was om 11:47 ----------

De laptop maakt overigens ook soms best veel herrie, ik weet niet of het een en ander met elkaar te maken heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is geen goed idee om je laptop altijd in suspend te laten staan. Bij elke "herstart" vertrekt het operating systeem van een schone lei. Bij een suspend vertrekt hij terug waar hij was, met de eventuele problemen vandien.

Ook heb je kans op schijfproblemen omdat hij een memory image bijhoudt die eigenlijk steeds aangroeit.

Dus we zijn beter dat we die "bad error" proberen te fixen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik denk dat daardoor ook de problemen zijn ontstaan.. doordat ik overdag als ik de laptop uitzette, in de stand by stand zette en als ik ging slapen ging de laptop helemaal uit.. maar ik kan het mis hebben uiteraard.. maar hoe dit op te lossen ik weet het niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen de laptop eens gewoon afsluiten en herstarten.

Je zei dat hij veel lawaai maakt dan, zit er soms een Dvd in de lade ?

Nu het volgende doen:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

---------- Post toegevoegd om 22:27 ---------- Vorige post was om 22:25 ----------

Daarna :

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Dit (KLIK) filmpje kan je ook helpen om een hijackthis logje te plaatsen.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per PB ontvangen.

Dit zijn de resultaten van speccy:

Edit KW: Speccy link verwijderd op verzoek van kimeta

En Dit zijn de resultaten van Hijack:

Edit KW: Logje van HJT weggelaten omdat dit in orde is.

Volgens het speccy logje zit er geen cd/dvd station in je laptop. Klopt dit of is er iets mis met de installatie ervan?

Ik zie in het logje van speccy ook dat er sinds januari 2010 geen updates van windows meer zijn gedaan en dat het Service Pack 3 ook nog niet geinstalleerd is.

Waarschijnlijk is dit omdat de automatische updates zijn uitgeschakeld. Heb je dit om een bepaalde reden gedaan?

Eigenlijk is het beter om de automatische updates in te schakelen, om je windows optimaal te laten presteren.

De automatische updates inschakele doe je als volgt.

Open het configuratiescherm en ga naar het beveiligingscentrum (security centre).

Helemaal onderaan klik je op automatische updates.

Dan selecteer je automatisch en klik op OK.

Dan klik je in het beveiligingscentrum aan de linkerkant op de link Controleren op de laatste updates voor windows.

Dan kom je op de site van windows updates en klik je op express.

De pc wordt dan gecontroleerd en de ontbrekende updates worden getoond.

Klik dan op Updates installeren en laat de installatie lopen.

Nadien moet je waarschijnlijk de pc herstarten.

Herhaal deze procedure van updates zoeken en installeren tot er geen updates meer gevonden worden en maak dan een nieuw logje met speccy zodat wij kunnen zien of het gelukt is.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, 49 updates had ie gemist. Snap het nog niet, want automatische updates staat wel aangevinkt. Weet iemand hoe het kan dat ik dan toch deze updates gemist heb?

Inmiddels alle updates gedaan, behalve 2 updates lukken niet.

KB 979309 en KB 978601

Laptop downloaded deze wel maar installeerd ze niet, dan krijg ik een failed melding.

Hoe kan ik deze toch geinstalleerd krijgen?

Verder kwam er nu achter dat het geen "bad error" code was maar "fan error".. melding was steeds te snel weg, en nu heb ik deze beter kunnen bekijken, doordat ik er achter zat.

Net na alle updates (behalve dus twee die niet lukken) laptop afgesloten en opnieuw opgestart. En yessssss, laptop liep door! Dus dat probleem is opgelost.

Behalve dus:

de twee updates installeren

en de automatische updates

Wie kan mij verder helpen?

Tot dusver betreft foutmelding "fan (bad) error" ontzettend bedankt. Ben erg blij, dat mijn laptop nu gewoon normaal opstart. Super!

---------- Post toegevoegd om 13:17 ---------- Vorige post was om 13:16 ----------

aangepast door kimeta
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die fan error" betekent dat er problemen zijn met de ventilator van de koeling en als we de temperaturen van je systeem bekijken, zijn die inderdaad aan de hoge kant (78°).

Je zou de laptop kunnen binnen brengen in de winkel om de ventilator te laten vervangen maar ik heb geen idee van de kostprijs.

Misschien eerst een bestek vragen en dan bekijken of een herstellling (financieel) nog zin heeft.

Ik schat dat de laptop ongeveer 5 jaar oud is en je hebt al heel goede laptops voor 500 €.

Het service pack 3 voor XP is nog steeds niet geinstalleerd maar je kan het hier downloaden.

Sla het bestand ergens op waar je het makkelijk kan terugvinden.

Na de download dubbelklikken op het bestand om de ins

Als je fouten krijgt bij de installatie, noteer deze dan en laat het ons weten.

Als de installatie goed verloopt, controleer dan opnieuw of er updates zijn want sommige updates vereisen dat SP3 geinstalleerd is.

Wat betreft die 2 andere mislukte updates.

Die kan je ook apart downloaden en installeren.

KB 979309 en KB 978601

De bestanden opslaan (bij het SP3 bvb) en dubbelklikken om de installatie te starten.

Eventuele foutmeldingen noteren (of een afbeelding maken) en het ons laten weten.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ze geen van allen handmatig geinstalleerd helaas.

Wat moeten de temperaturen normaal gesproken zijn dan Kweezie wabbit?

Heb eventueel iemand gevonden, die naar de laptop wil kijken en de kosten betreft andere ventilator vallen bij hem mee. Maar ik vraag me af of het dat daadwerkelijk is. Maarja, wie ben ik.. hahaha..

---------- Post toegevoegd om 12:34 ---------- Vorige post was om 12:26 ----------

aangepast door kimeta
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.