Ga naar inhoud

cd-rom start niet automatisch op


dgpatje

Aanbevolen berichten

Sinds kort start een cd-rom niet automatisch meer op in onze pc.

We hebben al verschillende dingen geprobeert, maar niks lukt.

Volgens ons staat alles goed ingegeven, maar voor alle zekerheid geef ik toch een aantal gegevens mee.

Bij het cd-rom station - eigenschappen - automatisch afspelen - staat alles aangevinkt met "Vraag mij steeds welke actie moet worden uitgevoerd".

Als volgende had ik gelezen, dat we bij uitvoeren - regedit eens konden gaan kijken.

Daar staat bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CDrom de autorun op 1.

Bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer, bij NoDriveTypeAutorun staat 0x00000143 (waarde 143).

Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben alle stappen genomen, alles staat zoals het op de site van Jean-Pierre vermeld staat. Alleen voor het stuurprogramma te updaten, vraagt hij een cd-rom, en ik weet niet dewelke dat is. Volgens de gegevens moet dit iets van Microsoft zijn.

Dus dat hebben we niet gedaan.

Daarna hebben we de fixit geprobeert, die heeft een probleem opgelost volgens de log, maar we blijven met hetzelfde probleem zitten. We hebben de pc terug opgestart, maar nog steeds wil de cd-rom niet automatisch starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees mijn tip hieronder eens:

http://www.pc-helpforum.be/f283/autoplay-herstellen-windows-xp-27623/ (KLIK)

Voer het programma uit dat daar staat (Autoplay Repair Wizard, ook gekend als "Windows XP Autofix"). Hij vraagt eerst welke stations hij moet nazien. Als je cdrom de letter F heeft bijvoorbeeld, moet je F kiezen. (ik weet niet meer precies wat je moet doen, maar het wijst zichzelf allemaal wel uit!)

Als hij fouten vind gaat hij die melden, en dan moet je op de knop Repair klikken!!!!

Op alle knoppen waar Repair staat, moet je klikken.

Herstart daarna de PC.

Werkt nu Autoplay?

Ik heb vroeger, toen ik Windows XP had, dit programma Autofix ook gebruikt als ik problemen had met autorun in XP.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. De Autoplay repair wizard heeft zijn werk gedaan. De cd-roms spelen terug automatisch af.

Nog even een ander vraagje aan Kurtt. Gisteren hebben we met onze andere problemen in de bios van de pc iets moeten veranderen, namelijk dat de pc eerst opstart met cd en pas als tweede met de harde schijf. Mag dit zo blijven staan of moeten we dit terug andersom zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren hebben we met onze andere problemen in de bios van de pc iets moeten veranderen, namelijk dat de pc eerst opstart met cd en pas als tweede met de harde schijf. Mag dit zo blijven staan of moeten we dit terug andersom zetten?

Dat kan geen kwaad als je dit zo laat ;-). Laat het maar op cd eerst staan.

Wat betreft je autoplay problemen. Als je later weer zo'n problemen hebt met je Windows XP, gewoon terug de Autplay Repair Wizard draaien en laten fixen door op de knoppen "Repair" te klikken. Gebruik je soms register cleaners? Die kunnen sleutels van autoplay wegsmijten in xp met alle gevolgen van dien! Dus nooit register cleaners gebruiken op je pc. Een register cleaner is een programma dat probeert om overbodige rommel uit je register weg te smijten. CCleaner is de enige betrouwbare.

@dgpatje:

ik begrijp iets niet;-); in bericht 4 had je de fixit ook uitgevoerd (die fixit was dezelfde die ik voorstelde) en nadien zei je dat die niet werkte (hij gaf wel in logje aan dat er iets gerepareerd was zei je), nadien stel ik hetzelfde voor en het werkt wel? xD

ik had nog niet gezien dat clarkie de "autofix" aanraadde , vandaar eigenlijk een dubbel bericht in 4 en 6 haha. :)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben wel CCleaner op de pc, en Malware-bytes. Maar een hele tijd geleden hebben we een probleem gehad met een virus, en hebben we een programma HiJackThis moeten gebruiken, misschien is het toen misgelopen.

Nog een laatste vraagje. We hebben ook Tune Up Utilities op de computer staan. Deze geeft bepaalde aanbevelingen aan voor prestatie-verbetering, maar daar staan ook dingen op van Windows, internet, ...

Mogen die zonder problemen allemaal geoptimaliseerd worden of moeten we daar toch een beetje mee oppassen?

Ook geeft hij 3 problemen aan bij systeemstatus : Administratieve vrijgaven zijn geactiveerd --> deactiveren? - Netwerktoegang tot register is geactiveerd --> deactiveren? - Prefetch-gegevens verwijderd --> heeft dit te maken met de reparatie-herinstallatie van gisteren?

---------- Post toegevoegd om 13:41 ---------- Vorige post was om 13:28 ----------

@Kurtt :

Ik begreep het eerst ook niet, maar bij de eerste keer met de fixit gaf hij een probleem aan en is die gerepareerd. Maar toen hebben we de computer niet terug opgestart.

Bij de tweede keer gaf hij nog een ander probleem aan dat hij gerepareerd heeft, en toen hebben we computer terug opgestart, en dan werkte het vanzelf. Stom, want de eerste keer had het misschien ook gelukt als we de pc terug hadden opgestart. Beginnersfouten hé ;-)

@Clarkie :

Toch ook bedankt voor de tip hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar toen hebben we de computer niet terug opgestart.

Inderdaad als je iets laat repareren door Autoplay repair wizard moet je nadien de pc herstarten eer het effect heeft.

En je zegt dat je beginner bent, als je met al die tips al uit de voeten kunt, ken je toch iets van computers hoor. Doe zo verder :top:

Als je vraag is opgelost, mag je op de knop "Markeer als opgelost" klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.