Ga naar inhoud

.nrg files afspelen


Fav

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb enkele .nrg files op mijn vaste schijf staan. Daar dit met de huidige software op mijn pc niet lukte heb ik na wat zoeken een programma gedownload Deamon tools lite. Dit installeert een virtuele dvd speler. Als ik nu echter klik op het bestand in deamon opent hij wel automatisch het programma om films af te spelen (PocerDVD 8 maar stopt dan met de boodschap: uw diskdrive biedt geen ondersteuning voor het afspelen van deze gegevens. Ook Corel WinDVD gedownload maar kwam daar ook niet verder. Weet iemand raad? Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kan het nrg- bestand branden op een cd of dvd met een brandprogramma zoals nero dus of andere brandsoftware.

Je kiest voor image branden.

Ook kan je het bestand openen via een virtuele schijf, maar of het af te spelen valt hangt af van de geïnstalleerde software op je pc.

Welk soort bestand is het in die image?

Indien een film welke bestandsextensie? MP4, MPEG, videoDVD.........?

of is het software?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet nu weg maar ga dat vanavond of morgen eens proberen. Op mijn pc zit een blue ray speler en als ik daar een blue ray in steek speet die af met Cyberlink PowerDVD9. Vind het daarom raar dat hij het bestand van de virtuele Deamon niet afspeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een .nrg bestand is een image bestand van Nero en wordt niet ondersteund door andere software om te branden of te mounten in een virtueel cd station.

Om dit op een schijf te branden heb je dus Nero brandsoftware nodig.

Je kan wel het nrg bestand omzetten naar een ISO bestand waarmee je dan meer mogelijkheden hebt om te branden en/of af te spelen met een virtuele cd-drive zoals Deamon Tools of Clone-drive

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een .nrg bestand is een image bestand van Nero en wordt niet ondersteund door andere software om te branden of te mounten in een virtueel cd station.

Om dit op een schijf te branden heb je dus Nero brandsoftware nodig.

het kan wel met andere software, maar niet met alles, maar zeer zeker met Alcohol 120% wel. ;-)

post-23245-1417704553,4495_thumb.jpg

Er bestaat ook een gratis versie van Nero. (klik erop)

Zorg wel dat je de ask- toolbar niet mee installeert.

Bron: http://www.pc-helpforum.be/f171/freeware-installeren-vermijd-de-valkuilen-35226/

post-23245-1417704553,5035_thumb.jpg

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor jullie input. Heb geprobeerd naar iso om te zetten maar niet echt gelukt. Winrar moeten installeren en dan werkte het en kreeg ik het balkje waar ik het nrg bestand moest invullen. Als ik op covert klik zegt hij meteen 'fertig" en in de folder staat meteen dezelfde film maar met iso extensie. Ik kan hem echter niet afspelen met Deamon tools. Krijg bericht: fout in command line. Ok merk ook dat het ISO bestand 0 bytes grootte aangeeft, waar het nrg bestand 15 GB is.

Ik ga volgende keer wat verder prutsen en ook eens zien of het werkt via een trial version voor ik het koop. Ciao.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.