Ga naar inhoud

Ik kan wifi niet meer inschakelen.


Jannes01

Aanbevolen berichten

Er is toch wel iets vreemds nog. Ik heb ook een een laptop waar ik de wireless met een Fn toets combinatie aan en afzet. Maar als ik ze afzet en ik herstart de laptop, staat de wireless terug aan. Ik kan trouwens via een utility software ook de wireless bedienen maar dat zal specifiek zijn voor dit merk of type laptop.

Ik vraag me echter af of de instelling van de wireless niet in de het CMOS geheugen wordt bewaard in uw geval. Dat is het geheugen waar onder andere de BIOS instellingen etc worden bijgehouden.

Je kan dus eens proberen de BIOS naar zijn standaard waarden te resetten, gewoonlijk via F10 in de bios setup.

Een ietwat ingrijpender manier is het batterijtje dat het CMOS geheugen voedt even verwijderen.

Heb gister het onscreen toetsenbord nog eens nagezocht in alle verschillende modi, helaas krijg ik toch echt geen Fn toets in beeld.

De Bios had ik al reeds ge-update dus had weinig hoop in het resetten hiervan, maar ook geprobeerd, zonder succes.

Batterijtje viel er helaas niet uit te halen, wegens gebrek aan een passende schroevendraaier (erg klein)

@ ProMind: zou je me kunnen vertellen welke utility je gebruikt voor het in/uitschakelen van je wireless functie?

de kans zal wel erg klein zijn dat dit op deze laptop werkt, echter je weet maar nooit!

Ben overigens nogsteeds van plan om een systeem herstel uit te voeren danwel, een compleet nieuwe installatie echter, de laptop is momenteel weer bij de eigenaren terug, en heb hem dus momenteel niet tot mijn beschikking, hierdoor ook de late reactie, waarvoor excuus.

Ik blijf het overigens vreemd vinden dat het wireless lampje gaat branden zodra je de laptop inschakelt echter wanneer deze de BIOS voorbij is bij het opstarten gaat deze uit! misschien dat het batterijtje dan toch de oplossing is zonder systeemherstel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat is het resultaat van het volgende : plaats je cursor onderaan rechts op het batterijsymbool (taakbalk) en klik er met rechts op...kies nu voor Windows Mobiliteitscentrum.

Hier krijg ik hetzelfde venster echter, bij draadloos netwerk staat "inschakelen" in de "verborgen stand" deze is dan niet klikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande eens uit:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.