Ga naar inhoud

Probleem met backup.


hel22

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Stel de mapoptie in zodat je ook de verborgen mappen en bestanden zichtbaar maakt.

Ga dan naar c:\documents and settings\users.

Kopieer dan jouw account naar de externe schijf en je hebt in een keer alle personnlijke instellingen voor firefox en een aantal andere programma's die je dan later kan terugzetten als de betreffende programma's opnieuw geinstalleerd zijn.

Deze instellingen vind je meestal terug in de map AppData onder local of roaming.

Voor firefox is het heel makkelijk.

Na de herinstallatie van firefox kopieer je gewoon de inhoud van de map met de extentie .default (bvb c:\documents and settings\jouw account\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\sk3axlzg.default\) naar de nieuwe map .default en je hebt alle instellingen, addons, plugins en bookmarks van firefox weer ter beschikking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een vraagje, heeft er iemand een idee wat er gebeurt als ik windows opnieuw installeer, met itunes? Ik heb een iphone en wil niet alles verliezen wat ik nu op mijn iphone heb...

en, mijn comp kwam met vista maar ik heb hem naar windows 7 ultimate geupgrade. Heb ik de CD nodig om een clean install te doen? En hoe doe ik dat juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Info over het kopiëren van iTunes vind je hier (klik er op), er wordt tevens beschreven hoe je later alles kan terugzetten.

Hoe je Windows 7 installeert wordt hier beschreven...daarvoor heb je inderdaad een installatieschijf nodig...wanneer je die niet (meer) in je bezit hebt zou ik proberen een installatieschijf te lenen van iemand uit je familie- of vriendenkring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie door de bomen het bos niet meer.

Als een algehele backup niet lukt door fouten en/of ongewilde processen en deze zijn er niet uit te halen.

Dan zou ik een dergelijke backup niet maken, Zet je alles terug op een andere ( nieuwe ) schijf, zet je ook de problemen terug.

En ben je niets opgeschoten.

Ik zou dan voor zeker gaan en alleen de documenten/video's/ foto's e.d. redden.

Mocht dat niet lukken op een één of andere wazige manier, probeer het eens vanuit veilige modus.

Is je machine dusdanig ver heen en dat ook geen oplossing bied, probeer het eens via een live Cd of usb.

Ik meende dat het "bart ep utilities" of zo hete, gewoon even googlen.

Als je windows omgevingen gewent bent is deze wat meer vertrouwt dan Linux.

En mocht dit niet werken, en je kunt nog wel jou documenten verplaatsen.

Maak een map aan op C ( bijvoorbeel "prive" ).

De gedachte hierachter is dat als je buiten je ingelogd account probeert deze documenten te benaderen dat je geen toegang meer hebt.

Plaats je ze buiten deze omgeving dan kan je ze vrij benaderen.

Instaleer opnieuw windows, maar dan als dualboot of een nieuwe instalatie maakt in dit geval niet uit.

En pak ze dan vanuit de verse windowsomgeving.

Ik zou zowiezo afstand doen van de gedachte om de gehele schijf te klonen/backuppen.

Wat er gebeurt met je itunes vanuit een schone instalatie, moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet weet.

Gegevens van je iphone raak je niet kwijt.

Voor een clean install heb je wel een Cd/dvd nodig.

Je plaatst de Cd in je drive, start de computer en volgt gewoon de aanwijzingen.

Mocht hij niet opstarten vanaf Cd, kun je dit instellen in je Bios.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.