Ga naar inhoud

Pc komt vanzelf uit de slaapstand of sluimerstand


dspark

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn nieuwe pc komt vanzelf uit de slaapstand of sluimerstand na 2 seconden. Hij gaat mooi in slaap of sluimerstand, maar wordt direct terug wakker. Ik heb hem een week of twee, en de eerste dagen werkte de slaapstand prima. Ik heb ondertussen veel nieuwe soft geinstalleerd, en ms heeft ook veel geupdate dus weet ik niet welke het veroorzaakt. Ook heb ik een zwaardere voeding en een zwaardere videokaart gestoken.

Hij draait op win 7 -64 bit . Ik heb al eens gegoogeld maar precies dit probleem heb ik nog niet gevonden.

Bij geavanceerd energiebeheer eens alle activeringstimers uitgevinkt en randhardware uitgevinkt(app mag pc uit slaapstand halen) maar dat hielp niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slaapstand veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen, in beide richtingen...en de oorzaak is helaas niet altijd even makkelijk te achterhalen...

Zowel hardware (USB's) als software kunnen een mogelijke oorzaak zijn.

In andere topic's werd het reeds aangehaald : de slaapstand is daarbij ook nog een compleet onzinnige functie.

Uitschakelen doe je als volgt : start --> configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> energiebeheer --> de schema-instellingen wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitschakelen? gewoon geen slaapstand meer gebruiken bedoel je? Waarom staat die funktie er dan al jaren bij ieder nieuw besturingssysteem op? het is nu eenmaal veel sneller heropstarten (5 sec. bij win7 ) dan hem afsluiten en dan iedere keer volledig opstarten(1 min.30)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat bedoel ik...

Als ik weet dat ik mijn pc de eerst volgende 2u niet nodig heb, dan sluit ik die gewoon compleet af...en, eigenlijk doet iedereen hetzelfde met de auto : als ik om 14u thuis kom en ik moet om 16u weer weg dan laat ik mijn motor ook geen 2u stationair draaien.

Op alle systemen die hier aanwezig zijn wordt er na de installatie meteen de slaapstand uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben al zo'n 15 jaar een PC- gebruiker.

Heb nog nooit de slaapstand gebruikt, waarom zou ik die gebruiken?

Als ik mijn PC gebruik en me voor korte tijd verwijder van mijn PC blijft die gewoon op staan.

Gebruik ik de PC een langere tijd niet meer sluit ik die gewoon volledig af.

De slaapstand kan o.a. verstoort worden door software die op de achtergrond aan het werk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat bedoel ik...

Als ik weet dat ik mijn pc de eerst volgende 2u niet nodig heb, dan sluit ik die gewoon compleet af...en, eigenlijk doet iedereen hetzelfde met de auto : als ik om 14u thuis kom en ik moet om 16u weer weg dan laat ik mijn motor ook geen 2u stationair draaien.

Op alle systemen die hier aanwezig zijn wordt er na de installatie meteen de slaapstand uitgeschakeld.

Ja . Dat is ook een oplossing natuurlijk. Als op je auto het moderne start-stop systeem voor aan de rode lichten niet meer werkt dan ga je ook naar de garage om dat systeem er uit te laten halen en het probleem is ook opgelost zeker.

In ieder geval gebruikte ik slaapstand al jaren op mn vorige pc en was daar zeer tevreden over. Heeft iemand anders hier een idee hoe ik mn probleem kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de vergelijking met de auto wil doortrekken : het start-stopsysteem staat er enkel op om te kunnen voldoen aan de uitlaatgasnormen.

Andere vergelijking : het licht in de kelder of op badkamer.

Wat betreft de (mogelijke) oplossing van je probleem :

De slaapstand veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen, in beide richtingen...en de oorzaak is helaas niet altijd even makkelijk te achterhalen...

Zowel hardware (USB's) als software kunnen een mogelijke oorzaak zijn.

Een heuse zoektocht dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES! gevonden! door op een oude oplossing die hieronder voorgesteld werd te kijken.

Voor diegenen die hetzelfde probleem hebben: configuratiescherm-apparaatbeheer-netwerkadapters-eigenschappen-energiebeheer-dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen uitvinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.