Ga naar inhoud

Trage pc en te hoog CPU-gebruik


Sekke

Aanbevolen berichten

Ondanks alle waarschuwingen van Norton, zit Symantec/Norton daar volledig fout. Het klopt dat een aantal antivirusprogramma's Combofix als onbetrouwbaar beschouwen, maar daarmee zitten ze volledig mis.

Combofix is 100 % betrouwbaar, alleen hebben de antivirusprogramma's dat niet door :dong:

Niets zegt dat we met Combofix het probleem kunnen oplossen, maar door het NIET uit te voeren zal je nooit weten of het toch niet voor een doorbraak zou kunnen gezorgd hebben. Indien je liever Norton even uitschakelt om van die lastige en foute opmerkingen af te zijn, kan je dit doen met de Norton Removal Tool. Dan zit je (tijdelijk) even zonder antivirus, maar na de behandeling kan je Norton dan opnieuw installeren.

Wil je liever Norton niet verwijderen, dan mag je gewoon doorklikken op alle foutmeldingen of waarschuwingen die Norton op je scherm tovert. Het zal de goede werking van Combofix niet hinderen (op voorwaarde dat Norton geen bestanden van Combofix naar de quarantaine stuurt, natuurlijk).

Geraken we er met Combofix nog niet uit, dan kan je nog altijd overwegen om naar de PC-boer te stappen ... maar nu lijkt me dat nog een beetje te vroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ComboFix heeft blijkbaar niet 'gereageerd' nadat ik op uitvoeren etc heb geklikt.

Ik heb geen verdere pogingen meer ondernomen aangezien mijn pc nu regelmatig aan een 'normaal' tempo funtioneert.

Wat niet wegneemt dat er soms nog ellendig lange 'wachttijden' zijn alvorens ik kan verder werken :-(

Bovendien krijg ik de laatste dagen volgende melding 'Malwarebytes vervalt binnen de x dagen (zondag dus). Ook hier heb ik geen verdere stappen ondernomen (Ik heb een Full-option versie van Norton).

Is het aangewezen dat ik opnieuw probeer om CombiFix 'uit te voeren'?

Alvast opnieuw hartelijk dank voor u antwoord !

Bijkomende vraag : Mag ik het eerste proces (Ccleaner) af en toe herhalen (om op die manier tijdig een grondige 'opkuis' te doen) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar wordt combofix toch nog geblokt door Norton.

Wat malwarebytes betreft moet je niet ongerust zijn. Het is evaluatieperiode van de "full" versie die vervalt. Nadien kan je malwarebytes nog steeds gebruiken maar dan zonder realtime bescherming.

Je mag malwarebytes dus rustig laten staan en regelmatig ( bvb wekelijks of om de 2 weken) uitvoeren als aanvulling op de normale virusscan. Wel voor het uitvoeren van de scan even de database updaten via het tabje "updates".

CCleaner hoef je niet zo vaak uit te voeren.

Voor de schijfopruiming volstaat 1 maal per maand en de registeropruiming moet je maar uitvoeren als je programma's hebt geinstalleerd of verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

Mijn excuses voor de late reactie maar alvorens te antwoorden wou ik toch even het resultaat van alle uitgevoerde handelingen afwachten. Conclusie: Op sommige dagen werkt de pc op een 'aanvaardbaar' tempo maar dit is echter eerder uitzonderlijk. Ik heb al dikwijls alles moeten afsluiten en de pc opnieuw moeten opstarten omdat hij enorm traag was. In sommige gevallen was het daarna opnieuw wat beter. Ondertussen heb ik wel nog een schijfopruiming uitgevoerd maar geen verdere acties ondernomen.

Ik heb gisteren wel een sms ontvangen met de vraag om OK te sturen voor het vervolg van de test.

Dien ik hier gevolg aan te geven ?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Mvg,

Kris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het e-mailadres verwijderd ivm spam, voor de teamleden van PCH blijft dit wel zichtbaar...dit even ter info.

Het bericht dat je hebt ontvangen is afkomstig van een commerciële gsm-dienst en is niet aan dit forum gerelateerd.

Feit is wel dat je gsm-nummer mogelijk aan die dienst is gelinkt : hou je belkrediet of factuur nauwgezet in het oog zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snelle antwoord en de nodige actie die je hebt ondernomen. Ik heb niet gereageerd op dit sms-bericht maar zal mijn factuur grondig nakijken.

Mag ik Ccleaner nog eens opnieuw aan het werk zetten en dezelfde actie ondernemen als bij de start van mijn 'proces'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.