Ga naar inhoud

PC wil niet meer opstarten. Moederbord kapot?


fastUser

Aanbevolen berichten

Dat is op het eerste zicht wel een goed bordje,let wel dat deze geen SLI ondersteuning biedt dus als je ooit beslist om twee grafische kaarten te gaan gebruiken zul je moeten overschakelen op Crossfire van ATI.;-)

Van zodra je het bordje hebt hou ons dan op de hoogte van het verloop der zaken als je wil.:top:

Ghoh da's al geen probleem van SLI/Crossfire, ik wil dat mijn PC nog een jaar meegaat, tegen dan bouw ik wel een andere!

Dat nieuw bordje is binnen, maar nog steeds geen resultaat.

Het is nog steeds hetzelfde, namelijk geen beeps en geen beeld. Ik vraag mij wel af, hebben mijn moederborden wel een internal speaker? Of moeten de audio kabels van mijn kast aangekoppeld zijn?

Ondertussen beide voedingen bij een pc shop laten testen, ze zijn beide goed zeggen ze.

Die jongen van de PC winkel zegt mij wel, dat het zou kunnen dat mijn CPU stuk is, of mijn videokaart. En iedere keer als ik een nieuwe onderdeel plaats riskeer ik om onmiddelijk ook alle andere onderdelen stuk te maken, door dat ene rotte appel, klopt dit?

Is het dus mogelijk dat ik nu ook mijn nieuwe moederbord kapot heb gemaakt?

Deze heeft wel LEDjes op het bord.

Ik ga straks in de garage kijken, ik denk dat ik toch nog een oude Pentium 4 PC heb liggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Elk moederbord heeft een aansluiting voor een speakertje normaal gezien.

Er zijn er die een intern speakertje op het moederbord zelf hebben.

Heb je in je case een klein speakertje zitten dat je dient aan te sluiten op je moederbord?

Heb je een boekje van het nieuwe bordje waarin iets vermeld staat van de ledjes waarover je sprak?

Nu voel ik me wel een beetje rot omdat ik je een nieuw bord aanrade dit terwijl het dus blijkbaar daar niet aan ligt.:dong:

Ik denk niet dat je moederbord nu reeds om zeep is hoor maar het kan natuurlijk zijn dat zowel de cpu als de graka aan de oorzaak liggen.

Ik zou eerder vermoeden dat het de grafische kaart is aangezien je geen enkel beeld krijgt op je scherm.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk moederbord heeft een aansluiting voor een speakertje normaal gezien.

Er zijn er die een intern speakertje op het moederbord zelf hebben.

Heb je in je case een klein speakertje zitten dat je dient aan te sluiten op je moederbord?

Heb je een boekje van het nieuwe bordje waarin iets vermeld staat van de ledjes waarover je sprak?

Nu voel ik me wel een beetje rot omdat ik je een nieuw bord aanrade dit terwijl het dus blijkbaar daar niet aan ligt.:dong:

Ik denk niet dat je moederbord nu reeds om zeep is hoor maar het kan natuurlijk zijn dat zowel de cpu als de graka aan de oorzaak liggen.

Ik zou eerder vermoeden dat het de grafische kaart is aangezien je geen enkel beeld krijgt op je scherm.

Niks om je over rot te voelen, je probeert me hier ook maar vrijwillig te helpen ;)

Tot nu toe kan ik de situatie een Epic Fail noemen.

Ik heb dus een oude pentium 4 pc van ons gevonden. Heeft dezelfde CPU socket als mijn mobo's, dus kon ik de CPU en GFX kaart testen op mijn moederbord.

Resultaat: NOG STEEDS GEEN BIOS.

Dus om het samen te vatten heb ik een nieuw moederbord geprobeerd, een andere CPU, een andere GFX card en nieuwe RAM.

NOG STEEDS HETZELFDE....

Wat mij doet denken, het moest 1 iets zijn geweest die verbrand was, en dit heeft op z'n tijd alles doorgebrand, ook de nieuwe onderdelen :(

Dus als ik het goed heb zit ik nu met mijn oude pc configuratie helemaal verbrand, mn nieuw moederbord helemaal verbrand,.................. :( Of kan het zijn dat ik iets mis??? Ik weet het niet maar de situatie lijkt hopeloos.

Van mijn moederbord's LEDs snap ik al niet teveel, de lichtjes die bij mij opbranden worden niet omschreven, het is een raar systeem met een 4 'groepen' van elk 2 LED, die dus 16 mogelijke combinaties kan weergeven, waarbij de LEDs ofwel groen ofwel rood kunnen zijn, maar bij mijn zijn er gewoon 4 (in elk groep 1) rode LED en geen enkele groene LED, deze situatie staat niet beschreven in het boekje...

Misschien ben ik ook gewoon dom en snap ik niet hoe ik de LED moet lezen, maar ik denk het niet. Moest je zelf willen kijken...

Zie hier de manual van mijn nieuw bordje:

http://download1.msi.com/files/downloads/mnu_exe/E7356v1.0(P35D3_Platinum).zip

PAGINA 2-26, ik heb dus de volgende situatie met de LEDs van 3 tem 10:

LED3=rood LED5=rood LED7=rood LED9=rood

LED4, LED6, LED8 en LED10 branden NIET (dus zowel geen rood als groen)

Hoe ik het tabel begrijp, staat mijn combinatie er dus niet op..

Heb ik alles ge****t?

Gewoon nieuwe PC halen? Ik heb hem niet meer nodig voor gamen of zware applicaties sowieso, juist voor internet, en wat data op te schrijven en te lezen.

Als ik het echt niet meer werkend krijg koop ik van de eerste keer zo een budget PC rond de 200 euro, en mijn HD's aansluiten (GOD aub laat ze nog intact zijn!)

Ik wil niet meer riskeren om een stuk bij te kopen voor niets..

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een andere grafische kaart geprobeerd,dat is niet echt duidelijk of dit is uitgevoerd!!!

MB ok

CPU ok

Voeding ok

Graka heb ik nog mijn twijfel!!!!

JA, andere gfx geprobeerd, ook geen resultaat.

Heb juist die pentium 4'tje en zn GFX kaart teruggestoken in die oude pc, en da werkt daar dus wel op.

Dus ik heb met 100% zekerheid een werkende CPU, een werkende GFX card, een werkende voeding op mijn pc gestoken, en toch lukt het niet??

het zou mij enorm verbazen moest deze mobo ook stuk zijn.... Is van een vertrouwde verkoper....

En met betrekking tot de BEEPS, zowel mijn nieuwe als mijn oude moederbord hebben blijkbaar geen internal speaker (of toch wel..?), en moet ik dus mijn kast zn speaker aansluiten normaal, maar deze heeft ook geen mobo speaker!

Misschien daarom dat ik nooit beeps hoorde.. ?

En mijn GFX kaart is dus zeker ook in orde, want ik kan er wel mee booten op die oude pentium pc.

NOTE: Mijn Originele VOEDING die op mijn main pc zat, is dus toch defect, dat kan ik al zeker zeggen. Want die pentium pctje boot niet met deze voeding... Ik hoorde een klikkend geluidje om de 3 seconden vanuit de PC komen, hoorde geen beep en kwam niet in de bios.

De tweedehands voeding die ik had aangeschaft erna, werkt dus WEL met die oude pentium pctje, en niet met mijn main PC.

EDIT: Na wat na te denken, lijkt mij het meest logische dat de moederbord die ik net kreeg ook stuk is, dan zit ik met gebakken peren, maar toch vind ik het zeer raar, allez die mensen zeggen dat ze de mobo hebben getest en t is een vertrouwde verkoper op ebay........

EDIT 2: Jean-Pierre, lees mijn post eventueel opnieuw, want ik heb het 1 en ander toegevoegd om de situatie duidelijker te maken.

aangepast door fastUser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je case heeft dus geen interne speaker?

Zelf heb ik de speaker in bijlage en die sluit je aan op de speaker connectie van het moederbord.

Nu het kan altijd dat het gekochte moederbord ook dood was uiteraard en dit kun je helaas niet aantonen daar je het tweedehands kocht.

De P4 en graka doen het wel in je huidig systeem als ik het goed lees,heb je ook de andere cpu daarop getest?

post-8298-1417704591,3067_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je case heeft dus geen interne speaker?

Zelf heb ik de speaker in bijlage en die sluit je aan op de speaker connectie van het moederbord.

Nu het kan altijd dat het gekochte moederbord ook dood was uiteraard en dit kun je helaas niet aantonen daar je het tweedehands kocht.

De P4 en graka doen het wel in je huidig systeem als ik het goed lees,heb je ook de andere cpu daarop getest?

De P4 van die oude PC en beide graka's doen het dus wel inderdaad (noot: ik gebruik hem aleen voor te testen of hij aangaat, ik zit nu op een laptop!).

Je vraagt dus nu of ik de Q6600 van mijn main PC heb getest op die oude pentium 4 zijn mobo.

Dat is het probleem net, het is wel dezelfde socket maar van wat ik heb gelezen ondersteunt die mobo nog geen dual en quad core! Dus of mijn Q6600 nog in orde is kan ik momenteel niet weten.

Mijn case is een Coolermaster 690, nope die heeft dus geen speaker, dit werd ook bevestigd door opzoeking online.

Ik zal snel ff rijden naar mn lokale PC boer, kijken of die zo een speakertje heeft liggen. + wat nieuwe koelpasta meenemen, laagje was er niet meer veel van aanwezig :)

aangepast door fastUser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens op je processor van de pc die niet meer opstart eens de gegevens opschrijven en doorgeven.

[ATTACH=CONFIG]13884[/ATTACH]

Dan bedoel ik alles wat onder PENTIUM@4 staat vermeld.

Vroeg je dit om te controleren of ik geen 478 CPU op een 775 moederbord probeer te plaatsen?

Die oude PC is ook een LGA775 socket, dus het kan..

Nu voor de informatie:591K SL8JA MALAY

3.06Ghz/1M/533/04A

L536A876

Heb wat koelpasta gehaald, de computerboer had echter geen beeper te koop.

Wat ik nu ga proberen:

Pentium 4 CPU'tje op mijn oorspronkelijke Gigabyte mobo van mijn main PC proberen, misschien was mijn oorspronkelijke mobo kapot en dan als het werkt weet ik dat mijn CPU verbrand is, en de nieuwe mobo stuk...

Stay tuned.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.