Ga naar inhoud

PC wil niet meer opstarten. Moederbord kapot?


fastUser

Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Moest je niet zo ver weg van mij wonen bracht ik je een voeding om dat nog eens te testen maar helaas zit dat er niet in.xD

Het uitblijven van die biepjes verontrust mij toch nog steeds.:hmmmm:

Neem je moederbord eens grondig onder de loepe om te kijken of je nergens iets verbrands ziet of opgebolde condensatortjes.

Lol moest je denken dat ik in de Bahama's woon, dat heb ik ingevuld voor de grap. :D Ik woon in Brugge, Belgie.

Erg vriendelijk van je, maar je bent ook niet van de buurt zeker..?

Ik denk dat ik morgen eens om een nieuwe voeding ga, enige aanbeveling?

Dank je.

---------- Post toegevoegd om 19:43 ---------- Vorige post was om 19:43 ----------

@clarkie, nee ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja kun je doen maar toch vrees ik dat het niet zo heel veel gaat uitmaken maar het valt te proberen.

Stel dat het hetzelfde resultaat geeft dan zit je daar met 3 werkende voedingen uiteraard.;-)

Kun je me het merk en type van het moederbord eens bezorgen,misschien vinden we op het net nog iets dat je verder kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja kun je doen maar toch vrees ik dat het niet zo heel veel gaat uitmaken maar het valt te proberen.

Stel dat het hetzelfde resultaat geeft dan zit je daar met 3 werkende voedingen uiteraard.;-)

Kun je me het merk en type van het moederbord eens bezorgen,misschien vinden we op het net nog iets dat je verder kan helpen.

Gigabyte GA-P35-DS4 revision 2.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal alles behalve cpu en voeding eens van je moederbord af dus ook de grafische kaart,zet dan de pc eens op en kijk wat er dan gebeurt.

@ fastUser

Hier heb je de pc proberen op te starten zonder grafische kaart, klopt dit?

Heb je toen een biep code gehoord?

Verwijder eens grafische kaart en geheugen uit het moederbord en verwijder verder alle niet noodzakelijke aansluitingen zoals front usb, cardreader enz....

Start de pc.

Krijg je nu biep codes?

Voor de voeding die je gekocht hebt, heb je eventueel een multimeter bij de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oepsie stond ook reeds vermeld in je startpost.:D

Ben je zeker dat hij ouder is dan 3 jaar want op dat moederbord geld een fabrieksgarantie van 3jaar!!

Ja, zeker over de 3 jaar, al dicht tegen de 4 jaar

---------- Post toegevoegd om 20:43 ---------- Vorige post was om 20:41 ----------

@ fastUser

Hier heb je de pc proberen op te starten zonder grafische kaart, klopt dit?

Heb je toen een biep code gehoord?

Verwijder eens grafische kaart en geheugen uit het moederbord en verwijder verder alle niet noodzakelijke aansluitingen zoals front usb, cardreader enz....

Start de pc.

Krijg je nu biep codes?

Voor de voeding die je gekocht hebt, heb je eventueel een multimeter bij de hand?

Inderdaad, dat ook geprobeerd. Geen biep gehoord ook. Alles is ontkoppeld, grafische kaart, hd's ram, audio, dvd drive...

Dus alleen de CPU zit er nog op en de voeding duh...

Een multimeter, dat heb ik wel ja, maar je zult me exact moeten uitleggen hoe en wat, want heb er niet veel verstand van!

Zie niets verbrand of opgeboldge condensatoren. Moederbord ziet er zeer netjes uit!

Bedankt voor de reacties!

PS: Moest ik toch een nieuw moederbord nodig hebben, enige aanrading? Ik ben al jaren niet meer mee met de nieuwe hardware. Zijn er wel nog moederborden te koop met Socket 775 voor mijn Intel Q6600? En met DDR2 ram? Enige aanradingen?

EDIT: heb de voeding weer eens verwisseld met mn oude om te kijken... ging een paar keer half aan, dan heb ik wat geprutst en nu gaatie helemaal niet meer aan lol?? Intussentijd voelde ik me enkele keren beetje pijnerig/geelektrocuteerd, whatever :rofl:

Jammeer dit was een goeie moederbord met grote heatpipe koelingen erop, had niet verwacht datie stuk ging gaan na 4 jaar!

Hierbij is mn moederbord dus officieel dood verklaard denk ik.:dong:

Ik vind het wel vreemd dat het zo in 'stapjes' gebeurde, eerst soms crash, dan half booten, dan kwart booten, nu geen teken meer van leven.... Met erbij wisselende reacties bij het veranderen van voeding...:hmmmm:

Nu zie ik blijkbaar dat er weinig moederborden geschikt voor mijn hardware nog liggen in de winkel. Ik heb hier 4GB ddr2 ram dus ga ook nog een ddr2 moederbord moeten kopen.. FF kijken..

http://cgi.benl.ebay.be/Carte-mere-Asus-P5KPL-AM-SE-pour-processeur-Intel-S775-/290519465008?pt=LH_DefaultDomain_23&hash=item43a44f3c30

Bestellen of niet?

aangepast door fastUser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.