Ga naar inhoud

Zoekfunctie in verkenner vindt recente bestanden niet meer.


WaWa

Aanbevolen berichten

Beste helpers,

Als ik rechtsboven in de Verkenner-zoekfunktie een paar letters typ, vindt de Verkenner bestanden die ik recentelijk heb gemaakt niet. Die van eergister 30.9 (nu:2.10) dan wél...

Wat is hier gebeurd? Werkt het indexen niet meer?

Hopelijk heb je / jullie een voor de hand liggende oplossing (zoals meestal).

Met vriendelijke groeten?

WW

aangepast door WaWa
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Windows XP kon je eerst het woord of een deel van het woord typen en dan op zoeken klikken.

Maar bij Vista of Windows 7 is dat anders en dat vind ik persoonlijk niet zo goed.

Nu moet je per letter langzaam typen zodat Windows opnieuw kan zoeken.

Dus bij ieder letter dat je typ even wachten en dan de volgende letter.

Je mag ook *.docx typen.

De index is wel heel vreemd iets want typ je * dan zoek Windows ook terwijl er niks te zoeken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Tof om te reageren tijdens deze mooie 'zomer'dag. Merci!

Kijk, ik deed het juist zoals op de video getoont. Exactly like this.

Ook het andere document gelezen. Het bevestigt dat ik het juist deed, bv.: Ik scan een beeld en weet dat mijn scanner beeldjes benoemd met »img000.jpg«. Dus, ik typ »img« in het zoekvak rechts boven en zie (beter: zag) alle beelden met »img« en weet dan welk nummer het had en kon het zo laten of hernoemen. Nu met deze toestand zie ik alles met »img«. Tot eergister... en zie deze die ik zopas heb gescand niet. Mijn PC heeft dus Alzheimer in de hoogste graad. Het weet wat vroeger is gebeurd, maar niet meer wat zopas is gebeurd.

Ik denk van mijn syteem één maand terug te zetten met een Image van toen. Tenzij er een voor de hand liggende oplossing is. Wat denk je? Dat kost wel wat werk voor de updates en zo, maar ik zou terug kunnen werken.

**** Ik heb zojuist mijn externe D:-drive gecheckt met «Defraggler» en stel tot mijn ontzetting vast dat het 70% gedefragmenteerd is. Zou het hieraan liggen? Ik ben alvast aan het defragmenteren begonnen. De D:-drive bevat al mijn data, dus ook Afbeeldingen.***

Met vriendelijke groeten!

WW

aangepast door WaWa
toevoeging!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie en Stegisoft,

Dat had ik ook al geprobeerd en ik vond het niet terug. In jpeg zijn er wel véél files te doorzoeken. Nu, het was er weeral niet. Ik heb zojuist - uit pure frustratie - 's nachts wat doorgewerkt en een Image gemaakt van 3 weken geleden. Daarna vele updates gedaan natuurlijk. Het resultaat: het werkt blijkbaar weer zoals vroeger! Gelukkig heb ik dat achter de hand (nu en dan een Image maken van C:, dat blijft de mirakel oplossing ingeval van een onduidelijk probleem.

Laat het toch maar nog wat open totdat ik 100% zeker ben, na meerdere scans gemaakt te hebben.

Ook ben ik met Defraggler aan het de-fragmenteren geslagen. Het gaat tergend langzaam. Nu ja, 70% gefragmenteerd... Maat dat was toch de oorzaak niet.

Bedankt voor de snelle hulp. M.V.G., ||| WW Nu ga ik naar mijn bedstede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.