Ga naar inhoud

DVD branden lukt niet?


jempi25

Aanbevolen berichten

Als je gewone bestanden (foto's of tekstbestanden, pdf, .....) op een cd of dvd brandt via de functie data-cd (dvd) maken, lukt het dan om de inhoud van die gebrande cd of dvd te bekijken op je PC?

Ik zou toch even wachten met telkens nieuwe dvd- schijfjes te kopen want hoogstwaarschijnlijk is de dvd- schijver of het gebruik in software om te branden het probleem.

Als je dvd- schrijver al oud is kan je beter investeren in een nieuwe dvd- brander, die vindt je al vanaf een 25€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aankoop HP T 3530. BE - M Computer, DVD brander is van 2006 met originele software op XP enz.

Heb het idee dat de schijfjes beter werken op de PC?

Ga nog eens checken van de andere bestanden (WORD).

Heb dit hier gevonden wat is mediacodes en hoe kun je die lezen op een lege DVD of hoe kan jet het zien?

Ik koop Verbatim dvd+r schijfjes voor 35 Euro de 100. Ik heb altijd Platinum gebruikt, die ik kocht voor ongeveer 30 Euro de 100, maar ben daar deze maand mee gestopt vanwege de vele verschillende mediacodes.

Voorheen lukte alles met platinum maar bij mijn laatste bestelling van 6 spindeltjes van 25 stuks zaten 3 verschillende mediacodes met als uitschieter de daxon-az3-00, die van de BenQ fabriek afkwam. Ik heb 2 pc's met in beide een MSI-brander en in beide mislukten ze allemaal.

Ik las al op een site van een grote internetshop, weet zo niet welke, dat ze stopte met het leveren van Platinum.

greetz

aangepast door jempi25
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft ervaring met DVD branden, heb ik gevonden via Google

Ik koop Verbatim dvd+r schijfjes voor 35 Euro de 100. Ik heb altijd Platinum gebruikt, die ik kocht voor ongeveer 30 Euro de 100, maar ben daar deze maand mee gestopt vanwege de vele verschillende mediacodes.

Voorheen lukte alles met platinum maar bij mijn laatste bestelling van 6 spindeltjes van 25 stuks zaten 3 verschillende mediacodes met als uitschieter de daxon-az3-00, die van de BenQ fabriek afkwam. Ik heb 2 pc's met in beide een MSI-brander en in beide mislukten ze allemaal.

Ik las al op een site van een grote internetshop, weet zo niet welke, dat ze stopte met het leveren van Platinum.

Heb momenteel Platinum maar heb veel slechte gebrande dvd"s, schokken bij afspelen, niet afspelen, haperen en volledig stoppen, hoge snelheid maken van de brander, de speed?

tips please?

greetz

jempi25

aangepast door jempi25
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dus zoals gezegd alle virusscanners, alle programma's die draaien uitgezet en de snelheid maar op 4 X gedaan.

Waar ik voorheen op 16 X deed.

Precies iets beter maar toch nog haperingen in het geluid en filmpje?

greetz

jempi25

aangepast door jempi25
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft helemaal geen virusscanner uit te zetten, meer zelfs laat die op staan want die beveiligd je PC.

Maar we blijven in een cirkel draaien.

Er dient gecontroleerd of je software (instellingen branden) waar mee je werkt of de bestanden die je wil branden of de dvd- schrijver het probleem is.

Dit dient 1 voor 1 te gebeuren zodat we kunnen uitsluiten, anders zie je door het bos de bomen niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga de bestanden eens controleren of het filmpje opnieuw maken met Studio!

Zou daar wel ergens kunnen aan liggen, maar betwijfel het?

Ken je misschein een ander programma om uw eigen opnames te bewerken tot een filmpje dat op DVD kan gezet worden?

greetz

jempi25

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.