Ga naar inhoud

Foto terughalen


GraemeD

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik heb een foto getrokken met mijn fototoestel en die op mijn fototoestel gewist.

Die foto zou ik terugwillen, maar ik vind het niet terug. Ik heb al verschillende programma's gebrobeert (Recuva, PC Inspector smart recovery, ...)

Het bestand is wel overschreven met een bestand die identiek dezelfde naam heeft.

Wie kan mij helpen? Het is van groot belang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is dezelfde naam over het algemeen niet zo van invloed je krijgt alleen twee resultaten met dezelfde naam als je een dataherstel programma gebruikt. Het probleem zit hem inderdaad in het verwijderen en daarna nieuwe foto's maken. Dit komt met name door het bestandssysteem dat gebruikt wordt op geheugenkaarten, FAT. Dit heeft geen enkele bescherming voor bestanden ingebouwd, waar NTFS (zoals op uw harde schijf) dat wel heeft. Doordat u het verwijderd heeft, en daarna nieuwe foto's hebt gemaakt, is de kans heel groot dat de 'oude' foto is overschreven. Zeker met Flash-geheugens is dan eigenlijk met zekerheid te zeggen dat de foto verloren is. U kunt kijken wat de genoemde programma's nog terug kunnen vinden, maar ik acht de kans zeer klein. Ook een professioneel bedrijf zal u niet kunnen helpen.

Ik haat het om de brenger van slecht nieuws te zijn, maar in dit geval kan ik niets anders concluderen. Ik denk dat u dit al vermoedde op basis van de resultaten van uw eigen pogingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.