Ga naar inhoud

ntoskrnl.exe


LL89

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik gebuik geen systeemherstel of backup software, dus ik denk niet dat het daaraan ligt (en zoals je zegt na herinstallatie zou dat moeten opgelost zijn).

Soms heb ik de indruk dat het meer voorkomt als ik op internet bezig ben (IE9). Maar ook dan zou het probleem opgelost moeten zijn na herinstallatie van Windows denk ik.

+ soms komt het ook voor als mijn PC gewoon op het bureaublad staat en er geen programma's open staan... Het lijkt met dus nogal willekeurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb alle berichten nog eens doorgenomen en ik zie nog nergens een controle van systeembestanden, schijf of geheugen.

Heb je misschien een (of meer) van deze controles al uitgevoerd?

Wat was daarvan het resultaat?

Indien de controles nog niet gedaan zijn, kan je ze alsnog uitvoeren.

Schijfcontrole.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Systeemcontrole.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alls windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Geef het overzicht van de resultaten in een volgend bericht.

Geheugentest.

Hiervoor kan je gebruik maken van memtest86+

Meer over het gebruik van memtest86+ kan je lezen in deze handleiding.

In de handleiding staat ook een link naar het downoad bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de post van 29november werd gevraagd op Memtest te laten lopen, daarbij werden geen fouten gevonden.

Op vraag van de Dell support heb ik de tool "Dell Diagnostics" laten lopen (moest ik starten na de BIOS, dus voor Windows). Daarbij werd ook de harde schijf, RAM, CPU,... getets (duurde een paar uur). Nergens werden fouten gevonden dus normaal is het geen hardware probleem + bij herinstallatie werd mijn harde schijf geformateerd. Hierdoor vrees ik dus dat schrijfcontrole niet veel zal uithalen. Maar ik zal het toch eens proberen.

Aangezien ik windows al 2 keer heb geherinstalleerd zou ik er toch mogen van uitgaan dat de systeembestanden in orde zijn. Ik heb pas morgen een windows DVD dus dan zal ik deze optie toch nog proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens post 17 van LL89 biedt het terugzetten naar de fabrieksinstellingen geen oplossing, net als een volledige herinstallatie dat ook niet deed.

In post 17 werd ook een link naar een Speccy-logje geplaatst en daar vallen me toch wel vrij alarmerende temperaturen op !

Werd de laptop al eens gedemonteerd om het stofgehalte te checken ?...

Is er nog sprake van garantie ?...

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Je vindt hier de service-manual van je Dell Studio 1557...filmmateriaal vind je

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen nog eens Windows opnieuw geïnstalleerd (zoals gevraagd door de support van Dell). Natuurlijk helpt dat weer niet (weer BSOD). Mijn zaak wordt nu behandeld door iemand anders van de support en die vroeg direct ook naar de temperaturen. Volgens hem zijn ze ook te hoog (zoals 'Asus' zei). Iemand van Dell zal mijn koeling en moederbord komen vervangen. Hopelijk is het daarmee definitief opgelost... Versta wel niet goed waarom het moederbord ook vervangen zal worden en ik hoop nu alleen maar dat mijn cpu of grafische kaart ondertussen al niet beschadigd zijn door de hitte. Iemand ervaring met die monteurs van Dell die aan huis komen? Leveren die goede kwaliteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.