Ga naar inhoud

HD indeling


reddevel

Aanbevolen berichten

Voor je overgaat tot het verwijderen van de partitie zou ik me er van vergewissen of de PC nog in garantie is ?...:hmmmm:

Vele fabrikanten vragen immers dat je in geval van ernstige problemen eerst een recovery uitvoert...via die partitie dus.

Het maken van een volledige schijfkopie (image) mbv Paragon of Macrium Reflect lijkt me geen overbodige luxe.

In vergelijking met het totale volume van de HDD is de ruimte van deze partitie eigenlijk peanuts te noemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik het goed begrijp dan wil je de recovery verwijderen zodat die Vista recovery niet per vergissing gebruikt kan worden?

Het is jouw keuze natuurlijk maar om plaats te winnen moet je het alvast niet doen.

Indien je in de mogelijkheid bent zou ik toch een kopie maken van die recovery op dvd's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet om ruimte te winnen die 14 GB zullen het niet maken maar het risico dat er iemand deze recovery uitvoert is wel een reëel iets natuurlijk en dit zou ik toch willen vermijden. Trouwens het is een Acer en bij een herinstallatie kan ik de toeters en bellen van Acer best missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou alles laten zoals het is.

Als bij je pc een recovery cd is bijgeleverd, dan wordt die recoverypartitie waarover je het hebt aangesproken. Wanneer u echter deze partitie verplaatst (dus hij krijgt een andere driveletter), dan werkt het terugzetten NIET MEER.

Ik kom nooit aan recovery partities. Ik zou die echt gewoon laten staan! Ze staan er niet voor niks! Een besturingssysteem is een zeer complex gegeven, zelfs de meest oplettende computergebruiker krijgt vroeg of laat te maken met een instabiel systeem. Dan is zo'n recovery partitie zeer handig (zelfs als je zelf systeemimages aanmaakt). Van een recoverypartitie ben je zeker dat alles ok is (geen virussen, geen instabiliteit).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kans is heel klein hoor ;-) Maar als je zelf een installatie-cd heb (let goed op dat het inderdaad een installatie-cd is en geen recovery) dan kan je deze verwijderen.

Als je een blauw scherm hebt gehad (wat de laatste tijd regelmatig gebeurd)en de pc terug opstart krijg ik twee keuzes 1) Opstartherstel (aanbevolen), 2) Normale Opstart. Als ik hier kies voor het eerste gaat hij dan niet de herstel partitie gebruiken om alles terug in orde te brengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.