Ga naar inhoud

Laptop bevriest...


paddepoel

Aanbevolen berichten

Hallo,

hier ben ik terug.

Ik heb recent weer nogal wat problemen. Het toestel 'bevriest' gemakkelijk 10 tot 15 seconden tijdens het werken. Dit kan bvb. gebeuren bij het openen van een Word-bestand, openen tabblad browser, ....

Een volledig scan met Malwarebytes levert niets op. McAfee heeft Generic.dx!bb3r gedetecteerd en in quarantaine geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een nieuw topic voor je opgestart, dit om het overzicht te bewaren...je post werd afgesplitst van je vorige discussie.

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Bijkomend aan HijackThis : graag ook nog een Speccy-logje :

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "bevriezen" bij het opstarten van een programma of het openen van een document of ander bestand, kan komen van de virusscanner die elk bestand gaat scannen op het moment dat je het wil gebruiken.

Probeer eens om de virusscanner tijdelijk uit te schakelen en kijk of dit enige verbetering brengt.

Doe dit bij voorkeur zonder internetverbinding; kwestie van veiligheid en om onnodige risico's te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

hierbij Speccy-link:

http://speccy.piriform.com/results/ZB7TW3PwSa0mMt2ts87zCVf

logje HijackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 11:49:23, on 15/12/2011

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINNT\System32\smss.exe

C:\WINNT\system32\winlogon.exe

C:\WINNT\system32\services.exe

C:\WINNT\system32\lsass.exe

C:\WINNT\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINNT\system32\svchost.exe

C:\WINNT\System32\svchost.exe

C:\WINNT\system32\svchost.exe

C:\WINNT\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINNT\system32\spoolsv.exe

C:\WINNT\system32\Drivers\trcboot.exe

C:\Program Files\IBM\Personal Communications\PCS_AGNT.EXE

C:\Program Files\Connected\AgentSrv.EXE

C:\Program Files\Juniper Networks\Common Files\dsNcService.exe

C:\Program Files\iolo\common\lib\ioloServiceManager.exe

C:\Program Files\Java\jre7\bin\jqs.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nsd.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nslsvice.exe

C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe

C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\EngineServer.exe

C:\Program Files\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe

C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\VsTskMgr.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

C:\WINNT\system32\mfevtps.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\ntmulti.exe

C:\WINNT\System32\srvany.exe

C:\WINNT\system32\mvaservice.exe

C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\StacSV.exe

C:\WINNT\Explorer.EXE

C:\WINNT\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe

C:\Program Files\UltraVNC\WinVNC.exe

C:\WINNT\system32\CCM\CLICOMP\RemCtrl\Wuser32.exe

C:\WINNT\system32\CCM\CcmExec.exe

C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\Mcshield.exe

C:\WINNT\system32\Drivers\ldlcserv.exe

C:\WINNT\system32\Drivers\ldlcserv6.exe

C:\WINNT\stsystra.exe

C:\Program Files\Dell\QuickSet\Quickset.exe

C:\Program Files\McAfee\Common Framework\udaterui.exe

C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe

C:\WINNT\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\McAfee\Common Framework\McTray.exe

C:\Program Files\Connected\CBSysTray.exe

C:\Program Files\Stickies\stickies.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nsd.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\NLNOTES.EXE

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\NCDaemon.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\framework\rcp\eclipse\plugins\com.ibm.rcp.base_6.2.1.20090925-1604\win32\x86\notes2.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\ntaskldr.EXE

C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\AcroTray.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\EXCEL.EXE

C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\AcroDist.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://intranet/index.php?page=&langue=nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://10.2.31.212/homenl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://intranet/proxy.pac

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: DWABrowserHlprObj Class - {2709D830-B643-4e72-9A1E-701CFFFCF30C} - C:\WINNT\system32\dwabho.dll

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL

O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\scriptsn.dll

O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O4 - HKLM\..\Run: [sigmatelSysTrayApp] stsystra.exe

O4 - HKLM\..\Run: [shStatEXE] "C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\SHSTAT.EXE" /STANDALONE

O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Program Files\Dell\QuickSet\Quickset.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Logon] C:\WINNT\system32\loglogon.exe

O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Program Files\McAfee\Common Framework\udaterui.exe" /StartedFromRunKey

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINNT\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINNT\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINNT\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10k_ActiveX.exe -update activex (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINNT\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINNT\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10k_ActiveX.exe -update activex (User 'Default user')

O4 - Startup: Stickies.lnk = C:\Program Files\Stickies\stickies.exe

O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Snelle start.lnk = ?

O4 - Global Startup: Taakbalkpictogram van Connected.LNK = C:\Program Files\Connected\CBSysTray.exe

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINNT\system32\GPhotos.scr/200

O8 - Extra context menu item: Converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Converteren naar bestaande PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Geselecteerde koppelingen converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Geselecteerde koppelingen converteren naar bestaande PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Koppelingsdoel converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Koppelingsdoel converteren naar bestaande PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Selectie converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Selectie converteren naar bestaande PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O9 - Extra button: Messenger - -{FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - -{FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINNT\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINNT\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O15 - Trusted Zone: http://*.intranet

O15 - Trusted IP range: http://192.168.2.1

O15 - ESC Trusted IP range: http://192.168.2.1

O16 - DPF: {F27237D7-93C8-44C2-AC6E-D6057B9A918F} (JuniperSetupClientControl Class) - https://juniper.net/dana-cached/sc/JuniperSetupClient.cab

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = finbel.intra

O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{534DD674-1692-4B1B-A718-DAF433AFFF26}: Domain = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = finbel.intra

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL

O18 - Protocol: schmap-help - (no CLSID) - (no file)

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINNT\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINNT\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: FencesShellExt - {1984DD45-52CF-49cd-AB77-18F378FEA264} - C:\Program Files\Stardock\Fences\FencesMenu.dll

O23 - Service: Connected Agent Service (AgentSrv) - Connected Corporation - C:\Program Files\Connected\AgentSrv.EXE

O23 - Service: AppnNode - IBM Corporation - C:\WINNT\system32\Drivers\appnnode.exe

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINNT\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: Juniper Network Connect Service (dsNcService) - Juniper Networks - C:\Program Files\Juniper Networks\Common Files\dsNcService.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate1c9c883e3eb492) (gupdate1c9c883e3eb492) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: iolo FileInfoList Service (ioloFileInfoList) - Unknown owner - C:\Program Files\iolo\common\lib\ioloServiceManager.exe

O23 - Service: iolo System Service (ioloSystemService) - Unknown owner - C:\Program Files\iolo\common\lib\ioloServiceManager.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Oracle Corporation - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jqs.exe

O23 - Service: IBM Enterprise Extender (IPv4) (ldlcserv) - IBM Corporation - C:\WINNT\system32\Drivers\ldlcserv.exe

O23 - Service: IBM Enterprise Extender (IPv6) (ldlcserv6) - IBM Corporation - C:\WINNT\system32\Drivers\ldlcserv6.exe

O23 - Service: Lotus Notes Diagnostische Service (Lotus Notes Diagnostics) - IBM - C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nsd.exe

O23 - Service: Lotus Notes Single Logon - IBM Corp - C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nslsvice.exe

O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe

O23 - Service: McAfee Engine Service (McAfeeEngineService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\EngineServer.exe

O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe

O23 - Service: McAfee McShield (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\Mcshield.exe

O23 - Service: McAfee Task Manager (McTaskManager) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\VsTskMgr.exe

O23 - Service: McAfee Validation Trust Protection Service (mfevtp) - McAfee, Inc. - C:\WINNT\system32\mfevtps.exe

O23 - Service: Multi-user Cleanup Service - IBM Corp - C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\ntmulti.exe

O23 - Service: MVA-Team Service (mvaservice) - Unknown owner - C:\WINNT\System32\srvany.exe

O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe

O23 - Service: Sb2.Printer - Sb2 - C:\WINNT\system32\Sb2.Printer.exe

O23 - Service: SigmaTel Audio Service (STacSV) - SigmaTel, Inc. - C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\StacSV.exe

O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe

O23 - Service: IBM Traceerfunctie (TrcBoot) - IBM Corporation - C:\WINNT\system32\Drivers\trcboot.exe

O23 - Service: VNC Server (winvnc) - UltraVNC - C:\Program Files\UltraVNC\WinVNC.exe

--

End of file - 13639 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O4 - HKLM\..\Run: [Logon] C:\WINNT\system32\loglogon.exe

O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Snelle start.lnk = ?

O18 - Protocol: schmap-help - (no CLSID) - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij de logjes:

1- MBaM

Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300

www.malwarebytes.org

Databaseversie: 8384

Windows 5.1.2600 Service Pack 3

Internet Explorer 8.0.6001.18702

17/12/2011 9:58:07

mbam-log-2011-12-17 (09-58-07).txt

Scantype: Snelle scan

Objecten gescand: 288587

Verstreken tijd: 9 minuut/minuten, 23 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata geïnfecteerd: 0

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

2- HiJackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 10:00:59, on 17/12/2011

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINNT\System32\smss.exe

C:\WINNT\system32\winlogon.exe

C:\WINNT\system32\services.exe

C:\WINNT\system32\lsass.exe

C:\WINNT\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINNT\system32\svchost.exe

C:\WINNT\System32\svchost.exe

C:\WINNT\system32\svchost.exe

C:\WINNT\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINNT\system32\spoolsv.exe

C:\WINNT\system32\Drivers\trcboot.exe

C:\Program Files\IBM\Personal Communications\PCS_AGNT.EXE

C:\Program Files\Connected\AgentSrv.EXE

C:\Program Files\Juniper Networks\Common Files\dsNcService.exe

C:\Program Files\iolo\common\lib\ioloServiceManager.exe

C:\Program Files\Java\jre7\bin\jqs.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nsd.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nslsvice.exe

C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe

C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\EngineServer.exe

C:\Program Files\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe

C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\VsTskMgr.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

C:\WINNT\system32\mfevtps.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\ntmulti.exe

C:\WINNT\System32\srvany.exe

C:\WINNT\system32\mvaservice.exe

C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\StacSV.exe

C:\WINNT\Explorer.EXE

C:\WINNT\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe

C:\Program Files\UltraVNC\WinVNC.exe

C:\WINNT\system32\CCM\CLICOMP\RemCtrl\Wuser32.exe

C:\WINNT\system32\CCM\CcmExec.exe

C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\Mcshield.exe

C:\WINNT\system32\Drivers\ldlcserv.exe

C:\WINNT\system32\Drivers\ldlcserv6.exe

C:\WINNT\stsystra.exe

C:\Program Files\Dell\QuickSet\Quickset.exe

C:\Program Files\McAfee\Common Framework\udaterui.exe

C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe

C:\WINNT\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\McAfee\Common Framework\McTray.exe

C:\Program Files\Connected\CBSysTray.exe

C:\Program Files\Stickies\stickies.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nsd.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\NLNOTES.EXE

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\NCDaemon.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\framework\rcp\eclipse\plugins\com.ibm.rcp.base_6.2.1.20090925-1604\win32\x86\notes2.exe

C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\ntaskldr.EXE

C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\AcroTray.exe

D:\Documents and Settings\pgadebac\Local Settings\Application Data\Google\Update\1.3.21.79\GoogleCrashHandler.exe

C:\Program Files\Cisco Systems\Cisco IP Communicator\communicatork9.exe

C:\Program Files\ScreenshotCaptor\ScreenshotCaptor.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe

C:\WINNT\system32\NOTEPAD.EXE

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://intranet/index.php?page=&langue=nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://10.2.31.212/homenl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://intranet/proxy.pac

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: DWABrowserHlprObj Class - {2709D830-B643-4e72-9A1E-701CFFFCF30C} - C:\WINNT\system32\dwabho.dll

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL

O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\scriptsn.dll

O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O4 - HKLM\..\Run: [sigmatelSysTrayApp] stsystra.exe

O4 - HKLM\..\Run: [shStatEXE] "C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\SHSTAT.EXE" /STANDALONE

O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Program Files\Dell\QuickSet\Quickset.exe

O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Program Files\McAfee\Common Framework\udaterui.exe" /StartedFromRunKey

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINNT\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINNT\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINNT\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10k_ActiveX.exe -update activex (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINNT\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINNT\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10k_ActiveX.exe -update activex (User 'Default user')

O4 - Startup: Stickies.lnk = C:\Program Files\Stickies\stickies.exe

O4 - Global Startup: Taakbalkpictogram van Connected.LNK = C:\Program Files\Connected\CBSysTray.exe

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINNT\system32\GPhotos.scr/200

O8 - Extra context menu item: Converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Converteren naar bestaande PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Geselecteerde koppelingen converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Geselecteerde koppelingen converteren naar bestaande PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Koppelingsdoel converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Koppelingsdoel converteren naar bestaande PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Selectie converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Selectie converteren naar bestaande PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O9 - Extra button: Messenger - -{FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - -{FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINNT\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINNT\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O15 - Trusted Zone: http://*.intranet

O15 - Trusted IP range: http://192.168.2.1

O15 - ESC Trusted IP range: http://192.168.2.1

O16 - DPF: {F27237D7-93C8-44C2-AC6E-D6057B9A918F} (JuniperSetupClientControl Class) - https://juniper.net/dana-cached/sc/JuniperSetupClient.cab

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = finbel.intra

O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{534DD674-1692-4B1B-A718-DAF433AFFF26}: Domain = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = finbel.intra

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = finbel.intra

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL

O18 - Protocol: schmap-help - (no CLSID) - (no file)

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINNT\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINNT\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: FencesShellExt - {1984DD45-52CF-49cd-AB77-18F378FEA264} - C:\Program Files\Stardock\Fences\FencesMenu.dll

O23 - Service: Connected Agent Service (AgentSrv) - Connected Corporation - C:\Program Files\Connected\AgentSrv.EXE

O23 - Service: AppnNode - IBM Corporation - C:\WINNT\system32\Drivers\appnnode.exe

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINNT\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: Juniper Network Connect Service (dsNcService) - Juniper Networks - C:\Program Files\Juniper Networks\Common Files\dsNcService.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate1c9c883e3eb492) (gupdate1c9c883e3eb492) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: iolo FileInfoList Service (ioloFileInfoList) - Unknown owner - C:\Program Files\iolo\common\lib\ioloServiceManager.exe

O23 - Service: iolo System Service (ioloSystemService) - Unknown owner - C:\Program Files\iolo\common\lib\ioloServiceManager.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Oracle Corporation - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jqs.exe

O23 - Service: IBM Enterprise Extender (IPv4) (ldlcserv) - IBM Corporation - C:\WINNT\system32\Drivers\ldlcserv.exe

O23 - Service: IBM Enterprise Extender (IPv6) (ldlcserv6) - IBM Corporation - C:\WINNT\system32\Drivers\ldlcserv6.exe

O23 - Service: Lotus Notes Diagnostische Service (Lotus Notes Diagnostics) - IBM - C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nsd.exe

O23 - Service: Lotus Notes Single Logon - IBM Corp - C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\nslsvice.exe

O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe

O23 - Service: McAfee Engine Service (McAfeeEngineService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\EngineServer.exe

O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe

O23 - Service: McAfee McShield (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\Mcshield.exe

O23 - Service: McAfee Task Manager (McTaskManager) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise\VsTskMgr.exe

O23 - Service: McAfee Validation Trust Protection Service (mfevtp) - McAfee, Inc. - C:\WINNT\system32\mfevtps.exe

O23 - Service: Multi-user Cleanup Service - IBM Corp - C:\Program Files\IBM\Lotus\Notes\ntmulti.exe

O23 - Service: MVA-Team Service (mvaservice) - Unknown owner - C:\WINNT\System32\srvany.exe

O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe

O23 - Service: Sb2.Printer - Sb2 - C:\WINNT\system32\Sb2.Printer.exe

O23 - Service: SigmaTel Audio Service (STacSV) - SigmaTel, Inc. - C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\StacSV.exe

O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe

O23 - Service: IBM Traceerfunctie (TrcBoot) - IBM Corporation - C:\WINNT\system32\Drivers\trcboot.exe

O23 - Service: VNC Server (winvnc) - UltraVNC - C:\Program Files\UltraVNC\WinVNC.exe

--

End of file - 13643 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niet de indruk dat er veel verbetering is ....:dong:.

By the way, na (meermaals) uitvoeren van Fix Checked op O18 - Protocol: schmap-help - (no CLSID) - (no file) blijft deze regel toch opduiken in het logje.

Wanneer ik Bitdefender Quik Scan run (via Extensie in Google Chrome) krijg ik een waarschuwing dat de PC geïnfecteerd is, maar MBAM vindt blijkbaar niets !

QuickScan 32-bit v0.9.9.100

---------------------------

Datum van de analyse: Sun Dec 18 10:45:07 2011

ID van de machine: 4D40BB2

er is 1 geïnfecteerd bestand gedetecteerd!

------------------------------------------

C:\WINNT\system32\loglogon.exe --> Trojan.Generic.4980699

--> HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\"Logon"

aangepast door paddepoel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:

Klik hier

Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.

2. Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.

3. ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd.

**Let op: Als de Microsoft Windows Recovery Console al is geïnstalleerd, dan krijg je de volgende schermen niet te zien en zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware.

4. Volg de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren.

cf-rc-auto.jpg

Je krijgt de volgende melding te zien wanneer ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console succesvol heeft geïnstalleerd:

rc-auto-done.jpg

Klik op Ja om verder te gaan met het scannen naar malware.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.