Ga naar inhoud

pc start traag op - stof?


Aanbevolen berichten

Kan iemand dit bevestigen wat Promind "ontdekt" heeft in bericht 10? Dan ga ik daar morgen ook eens over klagen bij de hersteldienst (telefonisch). Ik geloof je wel hoor;-), maar 2 'meningen' is misschien beter dan 1.

Hoe zit het met de harde schijven van beide systemen? Ik heb het "gevoel" dat de harde schijf in de oude pc (veel) vlugger is dan die nieuwe pc.

(ps: oude pc is die medion he)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je nieuwere pc met de Intel Core i7 860 zou toch zo ongeveer een 30% beter horen te presteren dan

de Medion met de Intel Core 2 Quad Q6600.

De Intel Core i7 860 is een Quad Core en maakt gebruik van Hypertrading. De Intel Core 2 Quad Q6600 is een Quad Core die geen gebruik maakt van Hypertrading.

Wat me nog opvalt is dat bij je nieuwe pc het geheugen in Single Channel draait terwijl je toch twee latjes in gebruik hebt.

Dat het aan je harde schijf gaat liggen denk ik niet daar deze harde schijf ondanks dat ze maar 5200rpm maakt goed presteert.

Misschien is de BIOS fout geconfigureerd wat de bussnelheid van 133MHz verklaart en denk ook dat er in die richting gezocht moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat hoewel de processoren ongeveer gelijk presteren (voor zover je dat met speccy kunt zien) is dat de bussnelheid van je "snelle" PC maar 133 Mhz geeft en die van de oudere 266. Kan aan mijn interpretatie liggen maar lijkt me toch vreemd ?

Moet je niet naar de "rated bus speed" kijken om de werkelijke snelheid van de fsb te zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reparatiedienst heeft gebeld. Ze zeggen dat er weinig mis is met de PC. 133 zou inderdaad over hetgeen gaan waarover Dasle het heeft. Reparatiedienst heeft ook BIOS geflashed (updated). Ze gaan er nu gewoon 2 latjes van 4GB insteken. (17,99 euro per stuk, merk Crosair). Ze hadden geen latjes op overschot om te testen. Dus nu weet ik nog niet of één van de 4 gleuven kapot is. Maar de eerste 2 werken zeker zei hij. Dus dat worden 2 latjes van 4GB. Zo heb ik ook 8 GB RAM. Ik mag hem morgen al komen halen :hmmmm:. Ook alle USB aansluitingen waren perfect in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden geen latjes op overschot om te testen. Dus nu weet ik nog niet of één van de 4 gleuven kapot is.

Lijkt me eerder een bizarre uitspraak te zijn als je online naar de voorraad gaat kijken ?...:dong:

Ik mag hem morgen al komen halen

Als je de mogelijkheid hebt om hem ter plaatse op te starten en te checken : doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ongeveer gedurende een jaar problemen, stuurde reeds een tiental mails, regelt dan een afspraak, brengt PC binnen voor nazicht en als je hem terugkrijgt heb je nog niet de zekerheid of alles in orde is, omdat men zegt onvoldoende onderdelen op voorraad te hebben...mag ik het zo samenvatten ?...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bussnelheid die hier bedoelt word is de externe bussnelheid van de processor.

133 MHZ externe bussnelheid is ok met een Bus/Core Ratio van 21

Dit systeem zou 133x4= 533 FSB

Correct me if i'am wrong

Zo leren we weeral bij ! :-)

Maar wil dat dan zeggen dat de "oude" PC een snellere bus heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.