Ga naar inhoud

Het wisselbestand uitschakelen bij 8 GB RAM?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik denk dat hier niet meteen een algemene lijn in te trekken is maar dat je dit best "proefondervindelijk" kan vaststellen.

Noteer zeker de huidige waarde, zodat je deze eventueel nadien opnieuw kan instellen.

Indien Windows in ademnood komt ga je dit meteen merken door een crash.

Aanpassen kan via Start --> Configuratiescherm --> Systeem en beveiliging --> Systeem --> Geavanceerde systeeminstellingen --> tabblad geavanceerd --> bovenste knop instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Asus al aangeeft kun je dit idd het best proefondervindelijk vaststellen.

Heb hier een systeem zonder wisselbestand en ééntje met 200MB als wisselbestand.

Het komt wel eens voor dat er bepaalde programma's willen teruggrijpen naar een wisselbestand en als dit niet voorhanden is crasht de pc.

Maar dit is vaak afhankelijk van de gebruikte software.

Zelf heb ik nog geen enkel probleem ondervonden op het systeem zonder wisselbestand en bij het uitschakelen houd je meer schijfruimte over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger heb ik wat zitten experimenteren met een virtuele HD of ramdisk, deze draait in je geheugen en is ontzettend snel.

Je kunt er games en andere applicaties en zelfs het wisselbestand in draaien.

Van de week was er een artikel over op ZDNet en met de free versie kun je een ramdisk maken tot 4GB.

Je kan Ramdisk hier downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb ook een hele tijd zonder wisselbestand gewerkt en dat gaat allemaal perfect tot de pc crasht.

Nu ben ik geen voorstaander om geen wisselbestand te nemen.

Je kan de wisselbestand wel verkleinen maar een minimum is een beetje afhankelijk welke programma's je werkt.

Bij games en bijvoorbeeld photoshop en zeker bij veel programma gelijktijdig zou ik toch een minimum van 1 Gb nemen.

Standaard stelt Windows 1,5 keer de geheugen die er beschikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie Stegisoft. Ik kan dus het wisselbestand terug inschakelen en een minimumwaarde van 1 GB nemen. Mag ik dan ook nog RAMDISK gebruiken of gaat het nut daarvan dan verloren?

Ik vond ook nog Primo Ramdisk en heb de testversie geinstalleerd. Is die beter dan de RAMDISK die zdnet.be voorstelt?

Primo Ramdisk:

Primo Ramdisk (VSuite Ramdisk II) - Powerful RAM Disk Emulator for Windows

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.