Ga naar inhoud

[OPGELOST] msn: soort virus dat ongevraagd een gesprekvakje opent en dat ik er niet a


Aanbevolen berichten

die map zat 1 document :msxml4-KB927978-enu.log en die neemt 277 kB in.
Dit is een log van een update van Windows voor msxml4 uit 2006. Enerzijds heeft dit bestand geen enkele actuele functie meer, zodat je het perfect zou kunnen verwijderen. Anderzijds is het zo klein dat je het net zo goed kan laten staan op je PC, dan loop je zeker geen risico dat er toch iets fout gaat.
Er staat ook zoiets in van "system 32.exe" maar ik zou niet weten wat dat is.
Dat is andere koek. Dat zou wel eens kunnen verwijzen naar een Trojaan op je PC. Is dat een recent bestand of dateert dat ook van 2006 ? Kun je daar meer info over achterhalen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu ik heb nog geen nieuwe msn gedownload waar kan ik die site ergens vinden om dat te doen en wat is de nieuwste versie?

Keuze zat : Windows Live Messenger HIER downloaden of MSN Messenger HIER downloaden.

Ook zou ik nu graag een nieuwe free-download virusscanner downloaden maar welke is een goede en waar kan ik die vinden?
AVG Free HIER downloaden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

ik heb via Zoeken op mijn computer alle bestanden gezocht met 'systeem 32' in. Ik kreeg 9 gevonden bestanden.

●Naam: system32

In map: C:\WINDOWS

Grootte: 1,14 GB

Gewijzigd op 14/03/2008

Als ik erop klik dan kom er dit bericht:

Deze bestanden zijn verborgen

In deze map bevinden zich bestanden die voor een goede werking van het systeem noodzakelijk zijn. U hoeft de inhoud van deze map niet te wijzigen.

●Naam: SYSTEM32

In map: C\WINDOWS\I386

Er zitten 2 bestanden in:

Naam: NTDLL.DLL

Grootte: 712kb; gewijzigd op: 4/08/2004;gemaakt op:19/08/2005 ; Laatst geopend op:14/03/2008

Beschrijving: DLL. Bestan voor NT-laag

Bedrijf: Microsoft corporation

Als ik erop klik dan kom er dit bericht:

Waarschuwing: U probeert een bestand van het type Toepassingsuitbreiding (DDL) te openen. Dergelijke bestanden worden door het besturingssysteem en diverse programma’s gebruikt. Het bewerken of wijzigen van deze bestanden kan schadelijke gevolgen voor uw systeem hebben

Klik op ‘Openen met ’ als u het bestand toch wilt openen. Klik anders op Annuleren

Naam: SMSS.EXE

Grootte: 482kb; gewijzigd op: 4/08/2004; gemaakt op: 19/08/2005; Laatst geopend op: 14/03/2008

Beschrijving: Windows NT setup (gebruikeers modus gedeelte van de op tekens gebaseerde fase)

Bedrijf: Microsoft corporation

Als ik erop klik dan kom er dit bericht:

Toepassing C:\ WINDOWS\ I386\SYSTEM32\SMSS.EXE kan niet worden uitgevoerd in Win32 modus

Type: VIR-bestand

●Naam: system32

In map: C:\Qoobox\Quarantine\C\WINDOWS

Er zit 1 bestand in:

Naam:

qpmgew.exe.vir

Grootte10 kb; gemaakt op 11/03/2008; Laatst geopend op 13/03/2008

● Global_System_OLEAUT32_f2.8C0C59A0_7DC8_11D2_B95D_006097C4DE24 (daarvan heb ik er 6 staan met als verschil dat na die f en ander getal komt 1,0, enz) Ze steken in een map met C:\DRIVER\VGE …. en C:\DRIVER\Bluetooth…)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

ik heb AVG geïnstalleerd en een nieuwe Messenger Live. Alles werkt goed op het moment. Ik heb ook meteen door AVG eens een scan van mijn computer gedaan en hij heeft 1 Trojan Horse gevonden en ook gedelete neem ik aan. Als ik nu eens via Zoeken terug system 32 indruk dan vindt hij het bestand wel nog: C:\Qoobox\Quarantine\C\WINDOWS Is dit erg? Kan ik nu nog iets doen? Moet ik die programma's Hijackthis, combofix en ATF cleaner nu verwijderen van mijn computer of mag ik die laten staan als ik ooit nog problemen krijg. Alvast heel erg bedankt voor de zeer goede hulp die ik van jullie twee heb gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Combofix moet je uninstallen. Dat doe je zo : ga naar start -> uitvoeren en typ: combofix /u

Combofix wordt verwijderd en een nieuw systeemherstelpunt wordt aangemaakt. Dan is ook die C:\Qoobox-map (normaal) mee opgeruimd. Anders mag je die map verwijderen via Winfows Verkenner.

HiJackThis kan je laten staan of verwijderen (dat is eigen keuze) en ATF heb je normaal gewoon laten runnen en niet opgeslagen op je harde schijf. Mocht dit toch zo zijn dan beslis je ook zelf of je dit houdt of niet. Zowel HJT als ATF kan je - ook in gewone omstandigheden - af en toe wel eens laten werken (bij wijze van info over en schoonmaak van je PC).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb combofix verwijderd: eerst heb ik het proberen te doen via Start --- Uitvoeren en dan combofix \ u maar hij maakte toen een nieuw log bestand aan, maar bleef wel op mijn bureaublad staan. Ik heb dat programma dan gewoon verwijderd door met mijn muis erop te staan en 'verwijderen' aan te klikken. Die ene map met C:\Qoo... heb ik maar verwijdert naar mijn prullenbak. Met mijn msn gaat het nu goed dus ik denk dat het probleem nu volledig is opgelost. :)

Voor de laatste keer: Heel erg bedankt!!!

:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.