Ga naar inhoud

[OPGELOST] msn: soort virus dat ongevraagd een gesprekvakje opent en dat ik er niet a


Aanbevolen berichten

hey

een week geleden sprak er een vriend mij aan op msn met de boodsschap: " hey, je foto's worden gepubliceerd op deze site .... " en dan zo een link er naartoe. Ik was zo stom om dat aan te klikken en te openen. Er verscheen plots een foto van iemand op mijn scherm en opeens gingen er allemaal gespreksvakjes openen van mensen die bij mij on-line stonden. Ik weet niet wat het is maar in ieder geval heeft iedereen nu die toen on-line stond hetzelfde bericht ontvangen met zijn msn-naam in de link (het leek heel persoonlijk). Ik heb meteen die foto verwijderd en ik dacht toen dat alles wel terug het oude zou zijn. Maar vandaag begonnen opeens weer een deel vakjes op te springen en was er juist hetzelfde aan de hand. Wat moet ik doen om dit te stoppen?

Vele groetjes

Lien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik gebruikte e-trust. Maar die was al een paar weken verouderd. Ik zal van het weekend mijn msn er eens afzwieren en een nieuwe installeren. En eens zien wat dat geeft. Alvast heel erg bedankt voor het snelle antwoord van jullie :0).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis, maak er een logje mee en hang dit als bijlage aan een volgend bericht. En dan kijken we even mee wat er aan te doen valt.

Je kan ook al meteen beginnen met MSN te verwijderen van je PC. Dat zal zeker nodig zijn om je besmetting op te kuisen.

doe precies zoals hier staat a.u.b.

msn er af zwieren op het moment dat u bezig bent met het verwijderen van het virus, dus niet direct opnieuw installeren, maar eerst het bovenstaande uit de quote uitvoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen MSN afzwieren zal je niet helpen (hoewel het zeker noodzakelijk is). Maar het logje met HJT is veel belangrijker om de sporen van de besmetting te kunnen opsporen en eventueel verwijderen. En als ik jou was, zou ik daar niet té lang mee wachten. Want als het inderdaad het MSN-virus is, verspreidt je het momenteel naar al je contacten via MSN. En dat kan toch niet de bedoeling zijn :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lien, je hebt geen anti-virusprogramma?:S

En inderdaad, MSN er alleen afgooien gaat niets helpen, het zit namelijk niet alleen in msn.

Doe wat Kape zegt (van dat HiJackThis) maar ik zou ook (bv) AVG downloaden, en scan je computer daar eens mee.

De kans is groot dat je pc tientallen Trojans binnenhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.