Ga naar inhoud

[OPGELOST] msn: soort virus dat ongevraagd een gesprekvakje opent en dat ik er niet a


Aanbevolen berichten

Hey

ik heb alles gedaan wat ik moest doen, en alles heel vlotjes verlopen.:) In de bijlagen vind je de nieuwe log van HJT(hijackthisDONDERDAGAVOND) en het log van Combofix (log.txt). Aja wat ik nu nog juist toevallig zie wanneer ik hier dit bericht zit te typen: ik heb nog om de één of andere reden windows messenger op mijn laptop staan :s. Nu de windows messenger live heb ik er vandaag afgezwierd, maar windows messenger (ik wist zelf niet eens dat ik die nog had) staat niet eens bij geïnstalleerde programma's :s hoe moet ik deze er dan afzwieren?

hijackthisDONDERDAGAVOND.log

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Open een kladblokbestand.

Kopieer en plak daarin de onderstaande vetgedrukte tekst.

File::C:\WINDOWS\mrofinu1423.exe.tmp

C:\WINDOWS\system32\qpmgew.exe

C:\WINDOWS\whsyst32.exe

C:\WINDOWS\winsyn32.dll

Sla dit bestand op je bureaublad op als CFScript.txt.

Sleep CFScript.txt in ComboFix.exe

Dit zal ComboFix doen herstarten. Start opnieuw op als dat gevraagd wordt. Post na herstart de inhoud van de Combofix.txt in je volgende antwoord samen met een nieuw logje van HijackThis. En laat meteen eens weten of je nog problemen hebt met één of ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment is er niks speciaal aan het gebeuren met mijn laptop. Als ik hem afzet doet hij normaal en ook het opstarten is goed. Er komt geen foutmelding meer op. Of ook niet meer dat windows een ernstige fout heeft gevonden. Als ik ernet ComboFix opstartte dan geeft dat een heel hoge piep signaal, is dat normaal? Mijn windows messenger start ook niet meer automatisch op en zelf het icoontje is verdwenen. Maar als ik via configuratiescherm enz. ga dan staat het wel nog in die lijst van windows-onderdelen toevoegen of verwijderen maar wel niet aangevinkt. Ik neem aan dat dat zo hoort en dat je windows messenger er niet meer verder af kunt krijgen dan dit. Of kun je het nog meer verwijderen?

ComboFix 2.txt

hijackthis 2.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn windows messenger start ook niet meer automatisch op en zelf het icoontje is verdwenen. Maar als ik via configuratiescherm enz. ga dan staat het wel nog in die lijst van windows-onderdelen toevoegen of verwijderen maar wel niet aangevinkt. Ik neem aan dat dat zo hoort en dat je windows messenger er niet meer verder af kunt krijgen dan dit. Of kun je het nog meer verwijderen?

Als je absoluut zeker wilt spelen (ik denk dat het er al volledig afligt) kan je via de zoekfunctie even kijken of hij met het zoekwoord "Messenger" iets vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn computer doet normaal. Alleen als ik hem opstart en als het bureaublad al verschijnt dan moet ik nog altijd effe wachten (maar het gaat al sneller dan anders) voor dat alles in orde is (zandlopertje komt tevoorschijn) en dan komt er vanonder zo op de hoogte waar ook je start-knop zit en dat icoontje van windows explorer. Allé daar waar je ziet welke programma's openstaan, daar verschijnt er effe zo ook iets maar in da blokje heb je zo het een icoontje van een wit vierkantje (zal een scherm voorstellen). Maar dat verdwijnt na een paar seconde weer en vanaf dan kan ik pas klikken op iets om het te openen. Ik had over 3 weken ook zo het signaal gekregen dan mijn C:\BOOT bijna vol stak en ik heb nu eens gekeken hoeveel ik nog beschikbaar heb (3,56GB op een totale grootte van 31,2 GB) Nu ik heb wel een heel deel powerpoint, pfd files, en word-documenten op mijn computer staan, maar dat kan het toch niet zijn dat zoveel ruimte inneemt. Ik heb de laaste tijd ook wel zoiets gedownload om films te kunnen zien die je van het internet kunt downloaden maar ik heb dat nog niet eens gebruikt. Dus er staan geen films op mijn computer die veel ruimte kunnen inpalmen. Nu ik heb nog geen nieuwe msn gedownload waar kan ik die site ergens vinden om dat te doen en wat is de nieuwste versie? Ook zou ik nu graag een nieuwe free-download virusscanner downloaden maar welke is een goede en waar kan ik die vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

ik was zo eens aan het zien wat er juist zoveel van mijn C:\ in beslag kon nemen en dan heb ik ook maar eens gekeken hoe het met (back-up) D:\ stond daar heb ik ook niet zoveel ruimte meer maar er stond zo een bestand in Map: af1ba7d5a7a2d0b7ff29c3152e15bfe9 ; en in die map zat 1 document :msxml4-KB927978-enu.log en die neemt 277 kB in. Nu ik weet niet wat dat is, kan ik dit weg doen? Er staat ook zoiets in van "system 32.exe" maar ik zou niet weten wat dat is. Het document dateert van 16/11/2006 maar ik kende dat programma Kladblok dan nog niet eens. Vanaf nu ken ik "Kladblok" maar pas :).

msxml4-KB927978-enu.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.